معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در استان شناسایی و اقدامات کنترلی و معدوم‌سازی در مرغداری‌ها انجام شد.

محمود قربان زاده گفت: بیماری آنگارا موسوم به "HHS" در این تعداد کانون در استان شناسایی و بر اساس سیاست‌های بهداشتی هفت کانون مشمول معدوم‌سازی و سایر کانون‌ها مشمول گذر دوره بیماری با انجام اقدامات کنترلی و درمانی شدند.در جریان معدوم‌سازی صورت گرفته تا کنون تعداد ۲۷۲ هزار و ۷۷۸ قطعه طیور معدوم شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت:در صورت شیوع بیماری ویروسی آنگارا در مرغداری‌ها و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و عملیات قرنطینه به موقع، این بیماری و تلفات سنگین آن به دیگر واحد‌های مرغداری سرایت خواهد کرد.

قربان‌زاده گفت: رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای، عدم رفت و آمد‌های متفرقه در واحد مرغداری، عدم استفاده از تجهیزات مشترک با سایر مرغداری‌ها، ضدعفونی تجهیزات و وسایل نقلیه در حال رفت و آمد به واحد، جلوگیری از ورود پرنده‌های آزاد به انبار‌ها و سالن‌های مرغداری از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

او گفت: خراسان رضوی تامین کننده بخش عمده گوشت و تخم‌مرغ کشور است بنابر این حفاظت از صنعت پرورش طیور این استان از درگیری با بیماری‌های این حوزه یک الزام حیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.