وزیر انرژی سریلانکا اعلام کرد این کشور در پی به تعویق افتادن ارسال محموله‌های سوخت برای مدت نامعلوم، فعلا بدون بنزین و گازوئیل است.

 او از مردم کشورش عذرخواهی کرد و گفت که محموله‌های نفت که قرار بود هفته گذشته برسد نرسیده است و محموله‌های برنامه ریزی شده برای آینده نیز به دلایل بانکی قرار نیست وارد کشور شود.

به گزارش روزنامه گاردین، سریلانکا با کمبود جدی ارز خارجی برای تامین مالی حتی ضروری‌ترین کالا‌های وارداتی از جمله غذا، سوخت و دارو است و از جامعه جهانی درخواست کمک کرده است.

وزیر انرژی سریلانکا گفت: شرکت انرژی سریلانکا نمی‌تواند تعیین کند که محموله‌های جدید نفتی چه زمانی وارد کشور می‌شوند. تنها پالایشگاه سریلانکا نیز به علت کمبود نفت خام بسته شده است.

پالایشگاه سریلانکا اوایل این ماه با نود هزار تن نفت خام روسیه کار خود را شروع کرد. این محموله از طریق شرکت کورال در وبی خریداری شده بود.

وزیر سریلانکایی ابراز تاسف کرد که محموله‌های سوخت به علت مشکلات لجستیکی و بانکی به موقع نمی‌رسند. منابع اندک موجود از طریق پمپ بنزین‌ها توزیع می‌شود. حمل و نقل عمومی و تولید برق در اولویت دریافت سوخت قرار دارند. وزیر انرژی سریلانکا از رانندگان خواست برای سوخت صف نبندند.

هفته گذشته نیرو‌های امنیتی سریلانکا برای فرونشاندن شورش در یک پمپ بنزین در شمال کلمبو به روی معترضان آتش گشودند که طی آن چهار غیرنظامی و سه سرباز زخمی شدند.

دولت این کشور نهاد‌های غیرضروری دولتی را همراه با مدارس به مدت دو هفته تعطیل کرد تا مصرف را کاهش دهد. بیمارستان‌ها نیز از کاهش حضور کارکنان خود به علت کمبود سوخت خبر دادند.

نخست وزیر سریلانکا نیز چهارشنبه گذشته با اعلام فروپاشی اقتصاد این کشور، به پارلمان در خصوص ادامه این اوضاع هشدار داد و از مردم نیز خواست صرفه جویی کنند.

دولت سریلانکا که قادر نیست بدهی خارجی ۵۱ میلیارد دلاری خود را بپردازد اعلام کرد که در ماه آوریل نتوانسته است به تعهدات پرداخت خود عمل کند و از صندوق بین المللی پول درخواست کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار