سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: دومین مرحله مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در مساحت یک هزار و ۶۲۲ هکتار از جنگل‌های بلوط دزفول آغاز شد.

محمد شفیعی زاده به تعریف ۲ طرح کنترل آفات از ابتدای سال به منظور حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و گفت: در مرحله اول که ابتدای سال انجام شد مبارزه با آفات برگ خوار جنگلی در منطقه‌ای به وسعت چهار هزار و ۵۷۸ هکتار در مناطق سالندکوه، سیلوپهلو، دره کاید و احمد فداله انجام شد.

او  پیشرفت این عملیات را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: مبارزه بیولوژیک با استفاده از باکتری BT به روش محلول پاشی در مرحله اول انجام شد.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول می‌گوید: مبارزه با آفت برگ خوار سفید بلوط نیز از ابتدای تیرماه در مساحت یک هزارو ۶۲۲ هکتار در ۲ بخش سردشت و مناطق ابوالحسن، سالندکوه و بخش شهیون و مناطق آب دیف تا اسفندیاری و شوی آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ عملیات محلول پاشی باید در زمان لارو انجام شود.

آقای شفیعی زاده گفت: تجهیز کارگاه در عرصه انجام شده و به محض طغیان آفت، عملیات مبارزه آغاز می‌شود.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول  ادامه داد: در این روش نیز مبارزه به صورت بیولوژیک و با استفاده از باکتری BT به روش محلول پاشی روی درختان بلوط انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان دزفول وجود دارد که برخی مناطق راه دسترسی ندارند و برای ورود به این عرصه‌ها باید از سمت اندیکا، اندیمشک و الیگودرز وارد شد البته چنین مناطق بکری دچار چنین آفت‌هایی نمی‌شوند و مناطق در دسترس انسان، آسیب پذیر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.