لزوم حضور و مشارکت فعال تر بانوان در برنامه های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوان و دختران استان بیش از پیش در برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برگزار شده مشارکت داده می شوند.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری گفت: هدف از چنین اقدامی بهره گیری لازم از ایده ها، نظرها، پیشنهادها و راهکارهای مؤثر و سازنده بانوان و دختران کهگیلویه و بویراحمد برای پیشبرد هر چه بهتر امور فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان و کمک به کاهش مشکلات موجود در این زمینه ها است. 

او می گوید: هم اینک ۷۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و هر چند که این هیأت ها بیشتر به صورت مردمی اداره شده و فعالیت می کنند اما تبلیغات اسلامی استان نیز حمایت های لازم را از آنها انجام می دهد. 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، پیگیری های لازم برای کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی روحانیان مستقر استان از سوی این نهاد انجام شده است. 

افتخاری با اشاره به وجود هزار و ۱۰۰ خانه قرآن در کهگیلویه و بویراحمد، می گوید: تعداد مؤسسه های قرآنی این استان ۱۶ مورد بوده و ۶ مورد جدید نیز در حال ثبت و راه اندازی است. 

او گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۰۰ مربی مرد و زن قرآن کریم، ۳۷ قاری قرآن ممتاز و برتر و ۲۱۰ حافظ کل قرآن است. 

به گفته افتخاری، سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ محفل قرآنی در مدارس و دانشگاه ها، ۱۰ محفل انس با قرآن در منازل شهدا، ۷۵۰ محفل قرآنی در محله ها و فضاهای باز، ۱۲۰ برنامه قرآنی در پارک ها و بوستان ها و ۱۰۰ دوره تخصصی آموزش قرآن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.