سالاری گفت: معطلی طولانی مدت در ایست و بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است که این موضوع در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری بررسی می شود.

دادخدا سالاری در حاشیه بازدید  از ایست و بازرسی مرصاد، گفت: استان کرمان هزینه‌های سنگین انسانی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده و می‌طلبد که براساس نگاه ویژه دستگاه‌ها به حوزه مبارزه با موادمخدر، امکانات مبارزه‌ای متناسب با نقش استان کرمان تامین گردد.

او با تاکید بر این مطلب که پارسال بالغ بر ۱۸۲ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده و براین اساس استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب کرده است می گوید: ستاد مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد از محل درآمد‌های حاصل از امر مبارزه با موادمخدر، نسبت به تامین امکانات اولیه و به روز در ایست و بازرسی‌های استان به ویژه ایست و بازرسی مرصاد اقدام کنند.

 سالاری با اشاره به این مطلب که استان کرمان تولیدکننده مواد مخدر نیست و استان مرزی هم به شمار نمی‌رود، اما براساس تلاش‌های جهادی و انقلابی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی، بیشترین اقدامات مقابله‌ای کشور در این استان انجام می‌گیرد، گفت: ایست و بازرسی مرصاد از گلوگاه‌های اصلی کشف مواد مخدر در این استان به شمار می‌رود، اما به دلیل اقدامات سنتی و بهره مند نبودن از امکانات به روز، بخش عمده خودرو‌های عبوری از این محل در برخی موارد تا یک ساعت معطل می‌شوند.

او با اشاره به این مطلب که معطلی طولانی مدت در ایست و بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است، گفت: این موضوع به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر گردید هیاتی متشکل از اعضای این ستاد نسبت به ارزیابی این موضوع و تدوین گزارش مربوطه اقدام کنند.

در ادامه به مناسبت هفته قوه قضاییه جمعی از اعضای شورای نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان کرمان از جمله رییس حفاظت و اطلاعات، مدیرکل بازرسی، دبیر هیات نظارت بر حقوق شهروندی، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات با محوریت دادستان کرمان با حضور در محل به بررسی میدانی این موضوع پرداختند.

سالاری می گوید: در این بازدید مشخص شد که در این محل ضمن آنکه حقوق شهروندی سرنشینان خودرو‌های عبوری رعایت نمی‌شود و این افراد گا‌ها در شرایط نامساعد آب و هوایی به نحوی که در زمستان در برخی اوقات دما به منفی ۱۵ درجه می‌رسد، معطل می‌شوند، ماموران مبارزه با مواد مخدر نیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب را در اختیار ندارند.

او با اشاره با اینکه در صورت تجهیز ایست و بازرسی مرصاد به امکانات مورد نیاز، بازرسی از خودرو‌های عبوری با دقت و سرعت بسیار بالاتری انجام شده و از تشکیل صف‌های طولانی در این ایست و بازرسی جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایست و بازرسی مرصاد در مسیر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صیفی جات و محصولات کشاورزی، در زمان برداشت این محصولات، ترافیک در این ایست و بازرسی افزایش چشمگیری می‌یابد و صف‌هایی به طول حدود یک کیلومتر نیز شکل می‌گیرد.

به گفته سالاری ستاد مبارزه بامواد مخدر باید به وظیفه خود در قبال تامین تجهیزات موردنیاز این ایست و بازرسی عمل نماید تا موارد نقض حقوق شهروندی در این حوزه برطرف شود.

دبیر هیات نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت ایست و بازرسی مرصاد در آخرین نشست این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و از این رو مقرر شد بازدید میدانی و پیگیری موضوع تارسیدن به نتیجه مورد نظر صورت گیرد.

محمدباقر اسلامی گفت: ریاست کل دادگستری استان کرمان نیز دستورات لازم برای پیگیری وضعیت ایست و بازرسی مرصاد را صادر کرده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه و بنا به پیگیری‌های مکرر مردمی، به موضوع ساماندهی وضعیت ایست و بازرسی مرصاد ورود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار