مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: اعزام ۵ هزار و ٩٠١ زائر حج تمتع از استانهای خراسان به سرزمین وحی، از مبدا فرودگاه مشهد پایان یافت.

محمود امانی‌بنی گفت: این تعداد زائر از ٢۶ خرداد تا امروز، پنجم تیرماه در قالب ۲۴ پرواز از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به مکه و مدینه اعزام شدند.

او گفت: این تعداد در قالب ۱۳ کاروان مدینه بعد، شامل ۱۰ کاروان از خراسان رضوی و سه کاروان از خراسان شمالی و ۳۰ کاروان مدینه قبل از خراسان رضوی، ٢ کاروان مدینه قبل از خراسان شمالی و ٧٨ زائر خراسان جنوبی از مشهد به مدینه اعزام شدند. 

امانی گفت: در مجموع ١٢٧ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم بار همراه زائران خراسانی ارسال شد. 

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد حجاج کشور از فرودگاه مشهد اعزام شدند و این فرودگاه پس از فرودگاه امام بیشترین سهم را در اعزام حجاج را داشته است.

امانی گفت: برای بازگشت حجاج نیز برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم انجام شده است.

از ۹ هزار و ۹۰۸ نفر متقاضی اهل خراسان رضوی که سال ۱۳۹۹ برای زیارت بیت‌الله الحرام نام‌نویسی کرده بودند، امسال پنج هزار و ۶۵ زائر استان در قالب ۴۰ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۲۲ کاروان از شهر مشهد و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

۲ هزار و ۲۷۷ نفر از حاجیان استان خراسان رضوی را مردان و ۲ هزار و ۷۸۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.