سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، از مجهز شدن نیمی از چراغ‌های راهنمایی مرکز شهر به برق اضطراری در هنگام خاموشی‌های احتمالی داد.

اسماعیل عرشیان گفت: در هسته مرکزی شهر ۳۰ تقاطع چراغ دار وجود دارد که با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، در حال حاضر ۶ تقاطع (فلسطین، محمد رسول الله، ولی عصر، عمران، معلم به سلیمانی و میرداماد) مجهز به دستگاه برق اضطراری (UPS) هستند تا در هنگام خاموشی‌های احتمالی مشکلی در تردد شهروندان به وجود نیاید.

 با توجه به خاموشی‌های احتمالی در تابستان سال جاری، جلسات متعدد کمیته فنی چراغ‌های راهنمایی تشکیل که بر اساس این جلسات مقرر شد نصب سولار (استفاده از صفحات سلول‌های خورشیدی) در تقاطع‌های عدل - خیام، عدل - بوعلی، بوعلی - فردوسی، چهارراه نادری، مدرس - بوعلی، تقاطع ۲۲ بهمن، شهرداری - مدرس، طالقانی- مدرس، شهدا، بازار در دستور کار قرار گیرد.

 علاوه بر این، در این جلسات مقرر شد نصب UPS در تقاطع‌های نسیم شمال - میرزاکوچک خان، نسیم شمال - فارسیان و نسیم شمال - اقبالیه با بودجه‌ای افزون بر ده میلیارد ریال در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گیرد که تشریفات قانونی این طرح توسط سازمان آغاز شده و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

 اجرای این طرح در مابقی تقاطع‌ها در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

 با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و بازدید میدانی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره برق و حوزه ترافیک شهرداری، تقاطع‌های دارای ظرفیت استفاده از دستگاه Change over (استفاده از دو انشعاب برق از دو مسیر) شناسایی شده است و نصب و راه اندازی آن دستگاه در تقاطع‌های معلم – شهید سلیمانی و دادگستری در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
میدان عدل چراغ راهنما برای عابر پیاده خاموش شده لطفا رسیدگی شود
آخرین اخبار