پد بالگرد به عنوان یک زیرساخت برای نشست و برخاست این ناوگان و کمک به مهار آتش سوزی‌ها در منطقه سالوک شهرستان اسفراین ساخته می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پد بالگرد به منظور نشست و برخاست بالگرد و سرعت دادن به کار مهار آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی استان ایجاد می‌شود و در این زمینه ساخت استخر ذخیره آب هم در کنار این پد برای آبگیری در دستور کار است.

صالحی گفت: دو ایستگاه اطفای حریق به وسیله اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایجاد  که  یکی از این ایستگاه‌ها در منطقه سالوک شهرستان اسفراین ساخته می‌شود.

او گفت: ایستگاه دیگر هم در دوراهی دشت، برای اطفای حریق و مهار آتش سوزی‌های پارک ملی گلستان ایجاد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از دغدغه‌ها برای وقوع آتش سوزی در مراتع استان، سرایت آتش از مرز کشور ترکمنستان به این عرصه‌ها است که در این باره نیاز است تا اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

صالحی گفت: از مردم و گردشگران انتظار می‌رود به هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی اقدامات پیشگیرانه از وقوع آتش سوزی و مراقبت‌های لازم در این زمینه داشته باشند.

پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های استان شناخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.