دکتر حمید طریفی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز گفت: ۳۶ رشته کاردانش خاص دانش اموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند و خروجیهای هنرستانهای استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستانهای عادی میباشد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دوره پیش حرفهای و حرفهای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و یک تضمینی برای آینده و زندگی آنها باشد ایجاد شده است.
طریفی گفت: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.
او گفت: همانگونه که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نزدیک به ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان ما در گروههای کم توان ذهنی در رشتههای کاردانشی مشغول به تحصیل هستند، از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند لذا باید شرایط برای آنها محیا شود و ما نیزاز آنها حمایت میکنیم.
طریفی گفت: ایجاد رشتههای متناسب با این دانش اموزان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و تکمیلی با رویکرد مهارت آموزی و حرفهای نیز از ماموریتهای اصلی ما است و این رویکردی برگرفته از نگاه ملی به این دانش آموزان است.
وی به تعاملات بین بخشی و فرابخشی و ارتباطاتی که با سازمان کار، بهزیستی، وزارت کار و تعاون داریم اشاره کرد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: لازم است رشتههای متناسب با شرایط روز و مشاغل مورد نیاز در آینده برای این دانش آموزان ایجاد شود و حتما رشتهها بازنگری شود.