به اعتقاد دبیر فدراسیون کشتی، در بین جوانان انگیزه برای فعالیت در کشتی زیاد شده، اما تا رسیدن به جایگاه اصلی در جامعه همچنان فاصله داریم.

ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی گفت: با توجه به افتخارآفرینی ملی پوشان در میادین بین المللی و پوشش خوبی که صداوسیما از این موفقیت‌ها داشت، انگیزه نوجوانان و جوانان برای گرایش به سمت کشتی و حضورشان در سالن‌های کشتی بیشتر شده است. هر چند کشتی تا رسیدن به آن جایگاه اصلی که در جامعه مدنظرمان است، فاصله دارد، اما این اتفاقات سبب شد که علاقمندان کشتی، افزایش پیدا کنند و این می‌طلبد که ما برای این کشتی گیران میدانی را فراهم کنیم که رقابت کنند و در یک سطحی با عنوان لیگ دسته اول مبارزه کنند.

مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی کشور " گرامیداشت شهید کشتی گیر شاهرخ ضرغام " روز گذشته (یکشنبه) با حضور ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک، عسکری محمدیان رئیس هیئت کشتی استان مازندران، محمدابراهیم امامی سرپرست هیئت کشتی استان تهران، علی اکبر جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان، محمد موسایی رئیس امور استان‌های فدراسیون، جمعی از پیشکسوتان کشتی و اصحاب رسانه، نمایندگان تیم‌ها و مسئولان سازمان لیگ برگزار شد.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به ضرورت برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول کشتی با توجه به افزایش علاقمندی به کشتی در کشور گفت: نتیجه برگزاری لیگ‌های کشتی را با موفقیت‌های کشتی در المپیک پاریس و لس آنجلس خواهیم دید. دردو سه سال اخیر با توجه به همه گیری کرونا، فعالیت‌های ورزشی در کشور صفر شده بود، هر چند ما در فدراسیون کشتی با توجه به پیگیری‌هایی که آقای دبیر داشتند، لیگ برتر و انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم تا چرخه کشتی از حرکت نایستد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار