اطلاعیه شماره دو کمیسیون عالی سوانح در خصوص سانحه قطار مشهد – یزد صادر شده است. در این اطلاعیه آمده است؛
به منظور بررسی میدانی، جمع آوری اطلاعات و مشاهده آثار سانحه، اعضاء کمیسیون عالی سوانح به محض اطلاع به محل سانحه عزیمت و مراحل و عملکرد عوامل دخیل در سانحه را در فرایند به هم پیوسته ای مورد بررسی قرار دادند.
در این خصوص مستندات ایستگاهی، شواهد میدانی، اظهارات و مذاکرات با عوامل اجرایی، موارد ثبت شده توسط سیستم های نظارتی از جمله گراف سرعت لوکوموتیو (ایونت) و ثبت اطلاعات لاگ ATC ، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش کامل آن به مسئولین ذیربط ارسال شده است.
تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات مذکور حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به عنوان عامل اصلی وقوع سانحه است.
همچنین در این خصوص عوامل دیگری که می توانست از وقوع سانحه جلوگیری نماید احصاء شد که به شرح ذیل اعلام می شود؛
· عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری.
· انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی.
· واگذاری مسئولیت راهبری قطار به کمک لوکوموتیوران بر خلاف مقررات عمومی سیر و حرکت توسط لوکوموتیوران.
· اعلام اتمام عملیات تعویض تراورس و برچیدن ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات از روی خط آهن توسط سرپرست عملیات و مسئول ایستگاه موقت .
· عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای هشداردهنده ( تابلوهای تقلیل سرعت ).
· عدم یاد آوری تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول ایستگاه عباس آباد.
توسط کمیسیون عالی سوانح پیشنهاد می شود که به منظور عدم تکرار سوانح و به حداقل رساندن خطای نیروی انسانی نسبت به استفاده از تجهیزات ایمنی و نظارتی هوشمند، اصلاح ساختار نظارت بر ایمنی شبکه ریلی، تکمیل کادر نظارت مناطق، ارتقاء سطح آموزش و اصلاح ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برون سپاری فعالیت ها اقدام شود.
مگر انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی عامل غیر قابل انکاری هست که دارین انکارش میکنین و مقصر رو یک نفر دیگه اعلام میکنید
این وسط کسی هم پیدا میشه که کارش رو درست انجام بده؟
چرا نظارت نمیکنید ؟
اون مدیری که بالای سر این افراد بوده رو باید مجازات کرد
ضربه سایبری به شرکت فولاد خوزستان ،
بدون دانش فنی و با در اختیار داشتن آدرس و رمزها
انجام شده است وگرنه ping اشتباه نمی کند ،
دنبال شبکه خرابکاری باشید ،
پیمان اشراقی.
اصل یادآوری و هشدار بر مبنای رخ ندادن یک اتفاق ناگوار و تلخ پایه گذاری شده نه برای محکوم کردن.
به پروازهای هواپیمایی هامون دقت کنید در همین سال جدید،چندین مورد جلوگیری از بروز فاجعه صورت گرفته،و امیدوارم که به همین رویه صورت بپذیره و تبدیل به فاجعه نشه و به حوادث جزئی و پیش گیرانه خطوط هوایی ادامه پیدا کنه،چیزی که دیده شده، حاکی از فاجعه دیگری در خطوط هواپیمایی کشور رو هشدار میده،امیدوارم با جدیت به موضوع رسیدگی و پیش گیری از فاجعه در ناوگان هوایی(مسافر بری) عمل صورت بگیره،
شدند چه کسی خواهد داد؟؟؟
مفتکی استخدام شده اند و آزمون آنها با سهمیه بوده .
خودتان بهتر می دانید منظورم چیست .