پل کابلی باراجین هیچ مشکلی ندارد و به لحاظ پایداری و سلامت در شرایط کاملا مطلوب بوده است.

یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: پل معلق باراجین هیچ مشکلی ندارد و به لحاظ پایداری سالم است.

محسن حق شناس گفت: سازه پل کابلی باراجین از محوطه سازی پشت پل مستقل و  بر اساس گزارش کارشناس شهرداری مطابق استاندارد است و هیچ خطری آنرا تهدید نمی‌کند.

حق شناس افزود: در محوطه‌ای با یک فاصله از پل، به خاطر نفوذ آب و زهکشی نکردن آن ، نشست موضعی اتفاق افتاده  است.

حق شناس گفت: برای جلو گیری از رانش خاک و ایستایی بیشتر فضای پشت پل در این محدوده، احداث دیوار حایل لبه محوطه در دستور کار مدیریت منطقه گردشگری باراجین قرار گرفته است که سریعا اجرایی می‌شود.

علی فرمانی دیگر شورای ششم شهر قزوین هم گفت: امروز اعضای این شورا به همراه مهندسان متخصص معاونت عمرانی شهرداری قزوین از این پل بازدید کردند و قرار است تا دو روز آینده بررسی شود و گزارش مکتوب ارائه کنند.

فرمانی افزود: بر اساس گزارش شفاهی اتفاق خاصی در مورد سازه‌های پل کابلی نیفتاده است.

قاسم اللهیاری دیگر عضو این شورا هم با اشاره به عکس‌های منتشر شده از این پل در فضای مجازی که فرونشست زمین در حاشیه این پل را نشان می‌دهد گفت: این عکس‌ها برای گذشته می‌باشد و حاشیه سازی شده است.

او گفت: فضایی که در اطراف ورودی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده و در حاشیه پل است خاک استواری ندارد و پیش از این دچار ریزش شده بود که با آسفالت، قابل ترمیم است.

اللهیاری افزود: پل معلق باراجین تعطیل نیست و در حال حاضر نگرانی وجود ندارد و خیال مردم راحت باشد.

پل طبیعت قزوین با هدف ایجاد مسیر پیاده‌روی امن در پهنه‌ی بوستان ملی باراجین انجام شده است. این پل در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ افتتاح شدو به بهره‌برداری رسید.

سیستم سازه‌ای پل معلق کابلی طی مدت ۸ ماه و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال انجام شد.

روز گذشته عکس‌هایی از فرونشت پارکینگ ورودی پل معلق باراجین با این عنوان که «پل معلق باراجین در حال ریزش است به علت نداشتن دیوار حائل و نشست خاک اطرافش ...، اما تعطیل نمیکنن ..» در فضای مجازی منتشر شد که سبب نگرانی شهروندان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار