شورای اروپا مقرراتی را با هدف تضمین تامین گاز برای زمستان آینده تصویب کرد.

شورای اروپا امروز دوشنبه مقرراتی را با هدف تضمین تامین گاز برای زمستان آینده تصویب کرد، زیرا درگیری در اوکراین امنیت انرژی در سراسر اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

شورای اروپا اعلام کرد که ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز در قلمرو کشور‌های عضو باید حداقل تا ۸۰ درصد ظرفیت آن‌ها قبل از زمستان و تا ۹۰ درصد قبل از دوره‌های زمستانی بعدی پر شود و اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد تا ۸۵ درصد از کل ظرفیت ذخیره سازی گاز زیرزمینی در سال ۲۰۲۲ پر کند.

آن دسته از کشور‌های عضوی که امکانات ذخیره سازی کافی ندارند، می‌توانند "روی ذخایر گاز طبیعی مایع (LNG) یا سوخت‌های جایگزین، حساب کنند و تا حدی به هدف ذخیره سازی برسند. در همین حال، کشور‌هایی که تأسیسات ذخیره سازی در قلمرو خود ندارند، باید ۱۵ درصد از مصرف سالانه گاز خانگی خود را در ذخایر مستقر در سایر کشور‌های عضو ذخیره کنند.

در حالی که متحدان غربی مشغول بحث درباره هفتمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه هستند، اروپا در حال مصرف تمام ذخایر گاز خود است و برخی سیاستمداران اتحادیه اروپا به نتیجه معکوس دادن سیاست‌های تحریمی خود اذعان کرده اند.

در تاریخ ۲۳ مارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پرداخت هزینه‌های گاز طبیعی صادراتی این کشور به اتحادیه اروپا و سایر کشور‌هایی که اقدامات محدودکننده علیه روسیه اعمال کرده‌اند را از یورو و دلار به روبل تغییر داد.

سپس وی فرمانی را در این زمینه امضا کرد که در آن اعلام شد اگر کشور‌های «غیر دوست» از اول آوریل بهای گاز وارداتی خود را به روبل پرداخت نکنند، روسیه این امر را ناتوانی در انجام تعهدات قرارداد گاز از جانب طرف مقابل می‌داند.

آمریکا با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی علیه مسکو کارزار خصمانه‌ای را رهبری می‌کند تا دولت روسیه را از تکمیل عملیات نظامی در اوکراین منصرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار