به گزارش وال استریت ژورنال، جدیدترین اتهامی که باعث انجام بررسیهایی از شرکت های اپل و گوگل شده، اقدامات مضر شناسههای ردیابی تبلیغاتی است. بنا بر گزارش ها، چهار قانونگذار درخواست کردند که FTC (کمیسیون تجارت فدرال آمریکا) در مورد اقدامات مضر گوگل و اپل در جمع آوری اطلاعات شخصی و کسب سود از آن، تحقیق کند.
شاید شنیده باشید که سال گذشته، اپل چیزی به نام شفافیت ردیابی را معرفی کرد که به کاربران آیفون و آیپد امکان انصراف از ردیابی مرتبط با تبلیغات را می داد. این اقدام که در آن زمان توسط فیس بوک به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، ثابت کرد که هزینه زیادی برای پلتفرم رسانه اجتماعی داشت و حتی باعث سقوط سهام متا شد. اما به نظر می رسد که چهار قانونگذار همچنان از FTC می خواهند که اپل و همچنین گوگل را بررسی کنند.
البته هنوز مشخص نیست که آیا FTC تحقیقات را طبق درخواست چهار قانونگذار آغاز خواهد کرد یا خیر.
این گزارش نشان می دهد که تا همین اواخر شناسه ردیابی در دستگاه های اپل به طور پیش فرض روشن بود و گزینه انصراف توسط مشتریان به سختی پیدا می شد، در حالی که گوگل تا همین اواخر حتی یک گزینه انصراف نداشت و همچنان هم به طور پیش فرض کاربران را به صورت فعال ردیابی می کند.
بیشتر بخوانید