سرپرست فرمانداری زرند از اصلاح و ایمن سازی مابقی گردنه حادثه خیز عیسی آباد در محور اصلی زرند_راور خبر داد.

سیدرضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری زرند، به همراه عباس فتاحی بخشدار مرکزی، یحیی پورحبیبی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان و سرگرد اثنی عشری رئیس پلیس راه زرند_یزد از روند اجرای عملیات بهسازی و اصلاح مابقی نقطه حادثه‌خیز گردنه عیسی آباد محور زرند_راور بازدید کرد.

سیدرضا حسینی نژاد در این بازدید با بیان اینکه طی دوسال گذشته تا کنون در گردنه پر حادثه عیسی آباد از راه‌های اصلی حوزه استحفاظی شهرستان زرند، عملیات بهسازی و ایمن سازی از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان انجام گرفته است، از اصلاح مابقی این نقطه پر حادثه در محور زرند_راور خبر داد.

او با اشاره به حادثه خیز بودن، پیچ و شیب تند گردنه عیسی آباد و حجم بالای ترافیکی و ترانزیتی حمل بار در این جاده با توجه به عبور کامیون‌های حامل بار از سرخس به بندرعباس و بالعکس، تانکر‌های حامل سوخت از رفسنجان به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، زائران آقا علی بن موسی الرضا از شهرستان‌های غربی استان و همچنین کامیون‌های حامل مواد معدنی به استان‌های شرق کشور از این گردنه، گفت: اصلاح، بهسازی و ایمن سازی این نقطه در قالب خاکبرداری، احداث شیب راهه فرار، خاکریزی جهت جلوگیری از سقوط خودرو‌ها به داخل پرتگاه، تعریض و آشکارسازی گردنه با انجام رنگ آمیزی و نصب علایم هشداردهنده خواهد بود که موجب بالا رفتن ضریب ایمنی ترافیک و کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در این محور خواهد شد.

سرپرست فرمانداری زرند در ادامه ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات ملی و استانی در جهت ساماندهی و احداث باند دوم در مجاورت گردنه، شاهد ایمن سازی ۱۰۰ درصدی این نقطه از محور زرند_راور باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند نیز گفت: در دو سال اخیر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند قسمت‌های عمده این گردنه به صورت امانی ایمن سازی گردیده و در سال جدید با استفاده از ماشین آلات راهداری شهرستان و یک دستگاه بلدوزر اعزامی از اداره کل راهداری و نیرو‌های مجرب راهدار اقدام به ایمن سازی مابقی این گردنه نموده است.

یحیی پور حبیبی با تاکید بر این موضوع که این پروژه بصورت امانی و بدون تخصیص هیچگونه اعتباری با تجهیزات و امکانات اداره راهداری زرند با حمایت‌های فرمانداری شهرستان و اداره کل راهداری استان کرمان در حال انجام است، می‌گوید: اصلاح این نقطه حداکثر تا دو هفته آینده به طول خواهد انجامید.

سرگرد اثنی عشری رئیس پلیس راه زرند_یزد نیز در پایان با اشاره به ۷ کشته و زخمی در حوادث رانندگی در گردنه عیسی آباد از اول سالجاری تا کنون بدلیل بی احتیاطی و تخطی از سرعت مطمئنه، با توجه به شیب تند طولی این گردنه و ترافیک بالا، از رانندگان عبوری علی الخصوص رانندگان کامیون‌های حامل بار خواست تا با سرعت مطمئنه و رعایت مقررات راهنمایی عبور نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار