بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۵۹۸ میلیارد تومان از حقوق بیت‌المال به خزانه بازگشت.

علی احمدی در نشست با خبرنگاران گفت: حجم ریالی معاملات نظارت شده پارسال در استان ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است؛ دستگاه‌های اجرایی استان ۵۰۴ معامله را در سامانه‌های مرتبط ثبت کردند که به‌دنبال آن ۱۲۲ مورد تذکر از سوی بازرسی کل استان داده و یک مورد از معاملات لغو و وارد فرآیند صحیح شد.


بیشتر بخوانید


در این راستا پنج هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال از حقوق بیت‌المال به خزانه بازگشت داده شد.

احمدی گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر مصوبه سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام باشند؛ در استان هم‌اکنون ۷۰۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام وجود دارد.

احمدی می‌گوید: درخواست تامین اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به بام ایران مطرح شد که پیگیری آن باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۴۲ هکتار از زمین‌های شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی در این استان بازپس‌گیری و به بیت‌المال بازگشت داده شد که این سطح در قالب ۱۹۸ قرارداد در سال‌های قبل به سرمایه‌گذاران واگذار و راکد شده بود.

پارسال ۶۰ بازدید میدانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری انجام و مشکلات آنان شناسایی شد؛ به‌دنبال این بازدید‌ها ۶۵ نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برگزار و ۲۱۲ مصوبه تنظیم شد.

دستگاه‌های اجرایی اگر این مصوبات را اجرایی نکنند به‌عنوان ترک فعل مدیران خواهد بود.

۵۰ مکاتبه هشداری از سوی بازرسی کل چهارمحال و بختیاری به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف تنظیم شد و پارسال دو مدیر و سه کارمند در این استان تشویق شدند.

۲۷ هزار میلیارد ریال از مطالبه‌های بانکی معوق و سررسید گذشته به صندوق بیت‌المال برگردانده شد و پارسال ۶۹۸ سند تک‌برگ بنفش‌رنگ برای اموال غیرمنقول دولتی صادر و ۳۰۸ مورد از اموال دولت در استان تثبیت مالکیت شده است.

بازرسی کل چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۱۷ مورد بازرسی برنامه‌ای، فوق‌العاده و دوره‌ای از دستگاه‌های اجرایی استان داشت که این بازرسی‌ها منجر به تهیه ۲۴۵ گزارش، یک‌هزار و ۳۱۷ اقدام اثربخش در دستگاه‌های اجرایی و ۴۶۵ پیشنهاد برای اصلاح امور شد.

در این مدت ۴۲۴ نفر از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان تحت تعقیب اداری و ۱۶۳ مدیر و کارمند تخت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند.

به گفته احمدی بیشترین جرایم این افراد شامل تصرف و تضییع اموال عمومی و گزارش‌های خلاف واقع در امور اداری، کم‌کاری و سهل‌انگاری در وظایف و نقض قوانین و مقررات است.

پارسال همچنین، ۲ هزار و ۶۲۳ فقره شکایت مردمی در سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان بازرسی ثبت و منجر به تشکیل پرونده شد.

احمدی می‌گوید: برای بخشی از اجرای یکی طرح‌های عمرانی استان ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال صورت‌وضعیت غیرواقعی پرداخت شده بود که علیه آن پیمانکار اعلام جُرم شد.

بررسی عملکرد ۲ شهرداری در استان منجر به معرفی ۲۶ نفر به تخلفات اداری و ۲۵ نفر به مراجع قضایی شده است.

رسانه‌های گروهی به‌عنوان یک ظرفیت مهم برای اعلام سوءجریان‌ها به‌شمار می‌رود و برهمین اساس از رسانه‌های استان دعوت می‌شود برای تقویت شفاف‌سازی‌ها در جامعه ارتباط خود را با بازرسی کل استان افزایش دهند.

احمدی گفت: برای طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد صورت‌وضعیت‌هایی برای پرداخت به پیمانکار صادر شده بود که بازرسی کل استان از پرداخت آن جلوگیری کرد.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار