مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: از ابتدای امسال هفت هزار و ۹۶۱ تن بار از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ارسال یا پذیرش شده که افزایش ۲۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

غلامرضا کریم آقائی از افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: در ۳ ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۳۶ پرواز به ۳۴ مسیر داخلی و خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

او از افزایش ۱۱ درصدی پرواز‌های ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در همین بازه زمانی خبر داد و گفت: ۷۳۰ هزار و ۹۹۸ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شیراز جابه‌جا شده‌اند که این میزان نشان‌دهنده رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: این در مدت ۷ هزار و ۹۶۱ تن بار از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز ارسال یا پذیرش شده که افزایش ۲۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

او گفت: در حال حاضر فرودگاه شیراز به ۹ مقصد بین المللی و  ۲۵ مقصد داخلی به صورت برنامه‌ای پرواز دارد که از این ۹ مقصد ۶ شرکت هوایی خارجی و ۴ شرکت هواپیمایی داخلی مشغول به فعالیت هستند.

کریم آقائی، مسیر پرواز‌های بین المللی را استانبول، دوحه، مسقط، صحار، نجف، دمشق، دبی، شارجه و کوریت نام برد و گفت: ایرلاین‌های بین المللی  ترکیش ایر، قطر ایر، سلام ایر، عمان ایر، فلای دبی و ایرعربی و ۴ ایرلاین داخلی پرواز‌های خارجی انجام میدهند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در فهرست سومین فرودگاه پررفت‌وآمد در ایران از نظر تعداد پروازها، تعداد مسافرین و میزان بار جابه‌جاشده خبر داد و گفت: این فرودگاه زیرساخت‌های مناسب و لازم را جهت افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی دارد.

این مقام مسئول در استان گفت: در خردادماه امسال کشور عمان با ۷۰ پرواز بالاترین پرواز‌ها را به خود اختصاص داده که  کشور‌های امارت متحده عربی با ۵۶ پرواز و ترکیه با ۴۰ پرواز در رتبه دوم و سوم پرواز‌های خارجی قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.