زوج‌های نابارور باغملکی حمایت نمی‌شوند

 مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: شهرستان باغملک ۷۲۹ زوج نابارور دارد و این خانواده‌ها که تاکنون پیگیر کار‌های درمانی برای فرزندآوری خود هستند، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و حمایت نمی‌شوند.

کرامت جاودان زاده گفت: در دهه‌های گذشته، موضوع کنترل جمعیت در دستور کار نظام سلامت و دولت‌های جمهوری اسلامی قرار داشت تا اینکه در سال‌های اخیر این نگرانی پیش آمد که رشد جمعی مطلوب نیست و در آینده می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به کشور و جامعه وارد نماید.

او ادامه داد:  میانگین سنی جامعه ایرانی در حال افزایش از سن جوانی به میانسالی و پیری با سرعت است بطوری که از نظر جوانی جمعیت تا ده سال پیش جزو کشور‌های جوان جهان به حساب می‌آمدیم، ولی الان از این مرحله عبور کردیم  و رشد جمعیت در حال حاضر زیر ۲ درصد است.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک می‌گوید:  برنامه‌های مختلفی باید در سطح نظام، کشور، دولت و جامعه عملی شود، همانطوریکه ما در طول ده‌ها سال برنامه کنترل جمعیت را داشتیم حتما این برنامه صیانت و حمایت از جوانی جمعیت زمان بر هست و میتواند در طول سال‌های زیادی به نتیجه برسد.

این مقام مسئول گفت: شهرستان باغملک ۷۲۹ زوج نابارور دارد و این خانواده‌ها که تا کنون پیگیر کار‌های درمانی برای فرزندآوری خود هستند، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و حمایت نمی‌شوند.

آقای جاودذان زاده گفت: یکی از زیرشاخه‌های طرح صیانت از جوانی جمعیت، حمایت از زوج‌های نابارور و است که سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی و سلامت آمادگی خود را در جهت کمک و تحت پوشش قرار دادن این خانواده‌ها اعلام نمودند تا این زوج‌ها هم بتوانند با تحمل هزینه‌های کمتری درمان خود را ادامه دهند تا به نتیجه مطلوب در جهت فرزندآوری برسند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک می‌گوید:  خوشبختانه قانون صیانت و حمایت از جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسید و مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

او ادامه داد: این قانون جهت اجرا به دولت ابلاغ و در دستور کار دولت قرار گرفت و جهت اجرا به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ارسال گردید. در واقع جمعیت ایران با سرعت بالایی به سمت میانسالی و پیرسالی در حال حرکت است و برای جلوگیری از تبعات آینده پیری جمعیت، باید همین الان هرچند دیر میباشد شروع کرد تا ایران آتی یک کشور جوان، پویا و سرزنده در هر زمینه‌ای (علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و ...) باشد.

این مقام مسئول گفت:  برای اجرای موفق طرح صیانت و حمایت از جوانی جمعیت باید برنامه‌های عملیاتی مدونی نه برای کشور، بلکه برای هر استان و شهرستان بصورت مجزا داشته باشیم، چون تمایل به فرزندآوری در بعضی از شهر‌ها و نقاط به لحاظ فرهنگی مثل گذشته بوده،   ولی در بعضی از شهر‌ها و نقاط دیگر بخاطر فرهنگ‌های غالب، فرزندآوری مطلوب نیست.

کرامت جاودان زاده ادامه داد: باید در محافل و مجامع که وجود دارد روی این مسئله کار شود و این موضوع حمایت همگان از جمله ادارات، سازمان‌ها، نهاد‌ها و خود مردم را می‌طلبد که برای پویایی جامعه از هیچ کمکی دریغ نورزند. سمن‌ها و خیرین باید جهت کمک‌های خود را به این سمت تغییر دهند و از این طرح که واقعا آینده کشور و نسل ایران و ایرانی را هدف قرار داده حمایت قاطع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار