مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ هکتار از اراضی موقوفه حاج سلیمان بروجنی به کشت ذرت و لوبیا اختصاص یافت.

حجت الاسلام امیری گفت: در راستای افزایش بهره وری موقوفات بخصوص در حوزه کشاورزی، پس از واگذاری این موقوفه به امین موقوفه، امسال ۵ هکتار از اراضی موقوفه حاج سلیمان بروجنی زیر کشت ذرت علوفه‌ای و لوبیا رفت.

موقوفه حاج سلیمان بزرگترین موقوفه استان چهارمحال و بختیاری و به عنوان دومین موقوفه بزرگ کشور است که دو میلیون و ۷۴ هزار مترمربع مساحت این موقوفه است.

حجت الاسلام امیری می‌گوید: این ۵ هکتار از مجموع ۴۰ هکتار اراضی موقوفه مربوط به موقوفه حاج سلیمان می‌باشد که در منطقه چشمه اردوبار بروجن واقع شده است.

وضعیت بارش نزولات آسمانی امسال نسبت به پارسال بهبود یافته وامید است محصولی مناسب و خوب از این مزارع برداشت گردد که پس از فروش در راستای نیت واقف نیک اندیش این موقوفه صرف خواهد گردید.

مرحوم سلیمان سلیمان‌پوراز اهالی شهر نقنه حدود ۱۲۳ سال قبل اولین واقف شهرستان بروجن بوده که سنت حسنه وقف را احیاء و ترویج کرده است.

موقوفه ربع رشید در شهر تبریز که یکی از موقوفه‌های بین المللی است بزرگترین موقوفه کشور و موقوفه حاج سلیمان به عنوان دومین موقوفه کشور می‌باشد.


بیشتر بخوانید


بسیاری از اماکن دولتی نظیر مدارس ۱۳ گانه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، دادگستری، اداره بهزیستی، پارک جنگلی، بلوار بوعلی، بلوار مدرس و تداد زیادی از ساختمان‌های مسکونی و تجاری شهر بروجن در این موقوفه قرار دارد.

در اجرای طرح تفضیلی شهر بروجن به موقوفه بودن زمین‌های حاج سلیمان به خصوص حدود ۱۲ هزار متر مربع از این زمین‌ها توجه نشده و بخش مهمی از این موقوفه به فضای سبز اختصاص یافته است.

از میدان فعلی امام خمینی (ره) شهر بروجن تا زمین‌های کشاورزی شهر نقنه جزء این موقوفه است.

عکاس: محسن مولوی وردنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار