رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت:شماره تلفن‌هایی برای پشتیبانی ازدستگاه های کارتخوان هوشمندتعریف شده و دراختیار نانواهاقرارگرفته است.

دادگر گفت: آمار و اطلاعات تعداد نانوایی‌ها توسط اداره غله و دستگاه‌های متولی ثبت و بر اساس این آمار دستگاه‌های کارتخوان به نانوایی‌ها تعلق می‌گیرد.

او می گوید: روال کار این است که مصرف‌کننده بر اساس نانی که نانوا پخت می‌کند و تصویری از نان که روی صفحه لمسی دستگاه نمایان می‌شود، به راحتی می‌تواند تعداد، نوع نان و حتی نایلون را انتخاب کرده و سپس خریدش را با همان نرخ  قبل انجام دهد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: سهمیه و افزایش قیمتی برای خریداران اعمال نشده و مردم بدون محدودیت می‌توانند نان بخرند.

دادگر می گوید: قرار است آرد به قیمت آزاد به نانوا تعلق گرفته و دولت مابه‌التفاوت یارانه را به نانوا پرداخت کند،  در واقع هیچ پولی توسط خود نانوا پرداخت نخواهد شد و دولت مکلف است که این تفاوت را در قالب یارانه به نانوایی‌ها پرداخت کند.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان بر اساس میزان آرد مصرفی نانوا و تعداد تراکنش‌ها، یارانه آرد به نانوا تعلق می‌گیرد؛ بنابراین می توان گفت که این اقدام جلوی فروش خارج از مسیر اصلی را خواهد گرفت.

او می گوید: پیش از این  نانوایی‌ها به هر دلیلی مغازه را می‌بستند، ولی سهمیه آرد خود را می‌گرفتند یا نان بی‌کیفیت پخت و به دامداران عرضه می‌کردند، با وجود این دستگاه‌ها خریدار واقعی و میزان خرید کاملاً مشخص می‌شود و این سیستم هوشمند زمان خرید تراکنش را ثبت می‌کند، از طرفی میانگین فروش روزانه برای هر نانوایی نیز قابل احتساب است.

دادگر گفت: شماره تلفن‌هایی برای پشتیبانی از دستگاه های کارت خوان هوشمند  تعریف شده و در اختیار همه نانواها قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان می گوید: تعدادی دستگاه جایگزین نیز در نظر گرفته شده و  حتی در شهرستان‌ها واحد پشتیبان وجود دارد.

 او گفت: ستاد مرکزی جهت مراجعه حضوری نانوایان در رابطه با مشکلات احتمالی دستگاه های کارتخوان هوشمند خیابان امیر کبیر طبقه فوقانی شعبه انصار سابق است که در این ستاد کارمندان آماده پاسخگویی به مراجعین و رفع مشکل دستگاه‌ها هستند.

دادگر  گفت: در برخی موارد مشاهده شده که نانوا با کارت خود چندین تراکنش با تعداد بالای نان انجام داده که این تعداد خارج از عرف رصد می‌شود و نهاد‌های نظارتی این داشبرد مدیریتی را دارند که اگر خرید‌ها خارج از عرف متوسط انجام شود پیگیر  موضوع باشند و در این رابطه بانک‌ها وظیفه‌ای ندارند؛ به طور مثال اگر هر خانوار ۱۵ نان می‌خرد در یک روز شاهد خرید‌های عجیب باشیم، بی‌شک بیانگر تخلف است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان می گوید: نمایندگان ما موظفند اگر مشکل با تماس تلفنی رفع نشد، به صورت حضوری به محل مورد نظر مراجعه کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: ۱۰ پشتیبان در نظر گرفته شده و از طرفی خطوط مستقیم مرکز پشیبانی و نصاب‌ها در اختیار نانوا‌ها برای رفع مشکل احتمالی دستگاه‌ها قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.