مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تا نیمه مرداد، ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی برخی از شهرهای استان اضافه می شود.

محسن حسینی گفت: امسال اعتبارات حوزه آبرسانی پس از سفر اخیر رییس جمهور به ۴ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که توانستیم بخشی از دیون (وام و قرض) پیمانکاران را نیز پرداخت کنیم.

او در مورد طرح‌های آبرسانی انجام شده گفت: در قالب طرح آبرسانی به شهر گنبدکاووس و روستا‌های نوار مرزی آن سه حلقه چاه با عمق ۳۵۰ متر و با ذخیره ۷۵ لیتر برثانیه و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال حفر، تجهیز، برق رسانی و به شبکه آبرسانی این شهر متصل شد.

حسینی گفت: حفر یک حلقه چاه عمیق در شهر کلاله با ذخیره حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه در چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

او حفر یک حلقه چاه در شهر رامیان با ذخیره ۲۵ لیتر بر ثانیه که ۲۰ روز پیش به بهره‌برداری رسید و حفر سه حلقه چاه، احداث مخزن و ۵.۵ کیلومتر خط انتقال در آزادشهر که مراحل پایانی آن است را از طرح‌های آبرسانی این شرکت در شرق استان برشمرد.

او در مورد حفر چاه شماره ۲۰ در شهر‌های گمیشان و بندرترکمن گفت: این چاه در مرحله تجهیز است و تا پایان تیرماه به شبکه آبرسانی این ۲ شهر اضافه خواهد شد.

حسینی بزرگترین طرح آبرسانی این شرکت را آبرسانی به گرگان دانست وگفت: در این طرح ۱۱ حلقه چاه آب درحال حفر و تجهیز است که برخی از آن‌ها تا نیمه تیر و تعدادی هم تا نیمه مرداد ماه امسال به شبکه آبرسانی این شهر وصل خواهند شد.

به گفته حسینی، احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی و ۱۲ کیلومتر خط انتقال از دیگر اقدامات طرح آبرسانی به شهر گرگان است که مراحل نهایی آن درحال انجام است.

او گفت: با اقدامات انجام شده تا پایان تیر در مجموع ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی به این شهر‌ها اضافه خواهد شد.

 

برچسب ها: آب شرب ، آبرسانی ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.