معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی گفت: بالای ۹۵ درصد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی ‎در کشور با کیفیت بهتر از برندهای خارجی تولید می‌شود.

کامران عبدولی گفت: هدف از برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‎و ایمنی شهری، ایجاد ارتباط و نزدیک کردن دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به حوزه ایمنی و آتش‌نشانی ‎است.

او گفت: داشتن اطلاعات و دانش فنی در حوزه‌های حریق، مکانیک، تهویه، شیمی، برق و سازه بسیار ضروری است.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی گفت: یکی از خروجی‌های ارزشمند از برگزاری این همایش، بازنگری و تدوین استاندارها و آیین نامه‌های آتش نشانی داخلی است. امیدواریم در آینده آیین نامه‌ها و استانداردهای ‎داخلی بومی سازی شده، تدوین شود تا دیگر نیازی به استفاده از استانداردهای خارجی و مواردی که ممکن است با زیست بوم ما همخوانی نداشته نباشیم.

او ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی، مستلزم استمرار، تکرار و تداوم آموزش و بیان مطالب تخصصی و علمی است. یکی از برنامه‌های هر سازمانی مخصوصا سازمان آتش‌نشانی، ‎دستیابی به علم روز ایمنی و آتش‌نشانی ‎و هم چنین موضوعات تکنولوژی‌های روز در این حوزه باشد؛ اگر نتوانیم خودمان را با تجهیزات، تکنولوژی، فناوری‌های روز دنیا هماهنگ کنیم قطعا در مدیریت شهر با مشکل مواجه می‌شویم.

عبدولی گفت: بالای ۹۵ درصد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی ‎در کشور با کیفیت حتی بهتر از برندهای خارجی تولید می‌شود، این باعث شده تا قیمت‌ها به شدت کاهش پیدا کند و در بسیاری از موارد به یک سوم برسد، البته شاید از نظر کمیت تجهیزات به تولید انبوه نرسیده‌ایم اما اولویتمان در  فهرست تامین کنندگان و شرکت های معتبر در زمینه های نفت, گاز, پتروشیمی و ... ‎همیشه با تجهیزات تولید داخل، استاندارد و با عملکرد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار