مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت:به زودی کتابخانه‌های عمومی سیار در شهرستان‌های داراب و شیراز به بهره برداری می‌رسد.

روح الله  منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به طرح ایجاد کتابخانه سیار در فارس، گفت: ایجاد همزمان چند کتابخانه سیار در استان فارس با همکاری خیرین از پارسال آغاز شد که با پیگیری استاندار فارس مصوب شد حدود ۱۸ میلیارد ریال با هدف گسترش و نوسازی کتابخانه‌های عمومی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس برای خرید ۶ خوردو وانت و با هدف راه اندازی کتابخانه سیار، اختصاص یابد که بخشی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.

او گفت: پارسال دو خوردو برای ایجاد کتابخانه سیار توسط خیرین شیراز و داراب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد و به زودی کتابخانه‌های عمومی سیار در شهرستان‌های داراب و شیراز به بهره برداری می‌رسد.

منوچهری گفت: کتابخانه عمومی گراش از سوی خیرنیک اندیش این  طرح تکمیل شده است و تجهیز این  طرح  از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید انجام شود و لازم است برای تجهیز و بهره برداری آن‌ها هرچه سریعتر اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: زمین کتابخانه روستای دژگاه شهرستان فراشبند با مشارکت خیران تامین شده و برای ساخت این کتابخانه با یکی از سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

او گفت: این ساختمان در سال ۱۳۹۵ از شهرداری خریداری شد هرچند به دلیل تکمیل نشدن ساختمان جدید شهرداری، این ساختمان تاکنون به مجموعه کتابخانه‌های عمومی تحویل داده نشده است.

منوچهری گفت: با پیگیری‌های نهاد کتابخانه این ساختمان به زودی به مجموعه کتابخانه‌ها تحویل داده می‌شود و ۲ هزار متر به فضای کتابخانه‌ای شهر شیراز افزوده می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: مشکل عمده کتابخانه‌های عمومی شیراز کوچک بودن فضای کتابخانه‌ای است و بیشتر کتابخانه‌های شیراز به صورت کوچک و محله‌ای است.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار