مطالعات میدان نفتی چنگوله ایلام در دستور کار شورای اقتصاد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به نقل از وزیر نفت گفت که مطالعات میدان نفتی چنگوله کامل شده و در دستور کار شورای اقتصاد است.

آقای شریعتی پس از نشست کمیسیون انرژی با وزیر نفت گفت: نماینده مردم ایلام مهلتی ۴۵ روزه به آقای اوجی برای آغاز توسعه میدان نفتی چنگوله داد.

در نشست امروز نماینده ایلام درباره بلاتکلیفی توسعه میدان نفتی چنگوله از وزیر نفت سؤال کرده است. 

بر اساس گزارشی که سخنگوی کمیسیون انرژی داده، وزیر نفت گفته این میدان نفتی بسیار پیچیده و حفاریش سخت است اما توسعه میادین مشترک در اولویت کاری وزارت نفت قرار دارد.

وزیر نفت همچنین اعلام کرده تمامی میدان های نفتی منطقه ایلام فعال است؛ همچنین فاز اول میدان نفتی آذر با ۴۵ هزار بشکه در روز انجام شده و عملیات توسعه فاز دوم هم آغاز شده است.

میدان نفتی چنگوله در امتداد مرز ایران و عراق و جنوب غربی استان ایلام، میان دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.

در حالیکه ۲۱ اسفند ماه پارسال مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آغاز فرآیند توسعه میدان نفتی چنگوله با به‌کارگیری مشاور طرح و مذاکره با سرمایه‌گذاران خبر داده بود، نماینده ایلام ۳۰ خرداد ماه امسال گفت که با وجود دریافت مجوزهای لازم، تاکنون پیشرفت قابل توجهی در توسعه این میدان نفتی مشاهده نشده است.

شرکت مهندسی و توسعه نفت به نقل از آقای شریفی گفت که سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان نفتی چنگوله در استان ایلام ۳۰۰ میلیون دلار است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت که هدف از توسعه این میدان، افزایش ظرفیت تولید نفت خام به مقدار ۱۵ هزار بشکه در روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۱
فقط باید اول میدان های نفتی مشترک رو با جرو برقی بکشید بالا
آخرین اخبار