مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران از رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای طرح‌های عمرانی در مجموعه توریستی غار قوری قلعه خبر داد.

علی همتی گفت : طی سال‌های گذشته شرکت توسعه گردشگری در قوری قلعه مشکلاتی از جنس اختیارات و مالکیت داشته و همین امر کار را برای تغییر و تحولات در آن سخت کرده بود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اخیرا با اعمال ماده ۶۹ و کمک‌های استانداری، بخشی از مشکلات مرتفع و دست ما برای اقدامات عمرانی و فعالیت‌های توسعه‌ای باز شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران می گوید عمده مشکلات مربوط به ناهماهنگی‌هایی بود که با منابع طبیعی داشتیم که این موانع رفع شده است.

به گفته وی امیدواریم با رفع شدن این موانع بتوانیم با اجرای برخی اقدامات، شرایطی بهتر از امروز را برای این مجموعه گردشگری رقم بزنیم و از این پس به سمت اجرای اقدامات عمرانی و بهبود وضعیت بهره برداری در این مجموعه برویم.

همتی گفت:البته اجرای هر نوع اقدامی در این مجموعه با حفظ ساختار زیست محیطی و منابع طبیعی خواهد بود، تا قوری قلعه تبدیل به منطقه نمونه گردشگری در استان شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران می گوید بحث نگهداری و آبیاری و موضوعات تخصصی پارک جنگلی بیستون علاوه بر شرکت توسعه گردشگری، بر عهده منابع طبیعی و شهرداری است و اگر درختان آن خشک شده اند مربوط به این سه نهاد است.

همتی گفت:یکسری بهره برداری از فضا‌های در دسترس آن در حوزه گردشگری به شرکت توسعه واگذار شده بود که در همین حوزه هم اختلافاتی با منابع طبیعی و شهرداری پیش آمد و این ظرفیت برای بهره برداری درست به شرکت توسعه داده نشد.

به گفته وی این سه مجموعه در یک ناهماهنگی و کش و قوس باهم بسر می‌بردند، تاکنون باهم جلساتی داشته ایم و امیدواریم این موانع مرتفع شود تا از این ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری استفاده کرد.

استفاده از پارک جنگلی بیستون به عنوان پارکینگ و توقفگاه حداقل‌های استفاده از ظرفیت آن است.

او گفت: زمانی این مسئولیت را پذیرفتم که شرکت توسعه گردشگری ایران یک دوره بسیار سخت را با مشکلات و گرفتاری‌های بسیار پشت سر گذاشته بود.

شیوع بیماری کرونا که حدود دو سال حوزه گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار داد از یکسو و سیاست‌های گذشته شرکت توسعه درقبال شرکت‌های استانی که باعث کم توجهی و به نوعی رهاشدگی آن‌ها شده بود از دیگر سو، آسیب‌های جدی را بر این شرکت‌ها وارد کرده بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: در برخی از مجموعه‌ها همچون قوری قلعه با همکارانی مواجه بودیم که علیرغم خدمت صادقانه و زحمات بسیار، بیش از یکسال حقوق معوق داشتند و برای همین رفع این موانع و مشکلات را در دستور کار قرار دادیم.

همتی گفت: ظرف شش ماه با در اولویت قرار دادن این مشکلات توانستیم حقوق معوق نیرو‌های قوری قلعه را پرداخت کنیم و در حال حاضر هم پرداخت‌ها به آن‌ها کاملا بروز است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.