۱۷ میلیون دلار کالا از بازارچه های موقت مرزی کردستان وارد کشور شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال حدود ۱۷ میلیون دلار کالا از طریق بازارچه‌های موقت مرزی استان وارد کشور شده است.

بختیار خلیقی گفت: در این استان ۲ مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه و سه بازارچه موقت مرزی در زمینه مبادلات تجاری فعال هستند.

او می گوید: از گمرکات استان سال گذشته هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مبادلات تجاری انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه حدود ۹۰ هزار کارت بازرگانی مرزنشینی در روستا‌های تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز برای مرزنشینان صادر شده است، گفت: این افراد از تسهیلات سود بازرگانی که به ازای هر نفر هفت میلیون ریال است بهره مند می‌شوند.

خلیقی می گوید: در سه ماهه نخست امسال هم میزان کالای وارد شده از بازارچه‌های مرزی استان با کارت بازرگانی مرزنشینی از لحاظ ارزش دلاری ۱۷ میلیون دلار بوده است.

او گفت: یکی از بازارچه‌های غیرفعال استان هم بازارچه سیف سقز است که بسیاری از فعالان اقتصادی این شهرستان و مسوولان استان هم در تلاش برای فعالسازی آن هستند.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند و مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.