مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: مسیر‌های پروازی این فرودگاه که به دلیل شیوع کرونا و تعمیرات باند فرودگاهی دبی کاهش یافته بود، مجدد با تلاش و رایزنی مسئولان و بر اساس برنامه پرواز‌های داخلی و خارجی از این فرودگاه دوباره افزایش یافت.

امین الله صولتی گفت: ایجاد مسیر‌های پروازی دبی - لار - دبی با انجام ۲ روز در هفته با پیگیری‌های مستمر از سوی دو شرکت ایران ایر و قشم ایر افزایش یافت.

او گفت: هم اینک پرواز‌های فرودگاه بین المللی لارستان ۲۲ پرواز در هفته در مسیر‌های داخلی و خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و فلای دبی انجام می‌شود.

صولتی به مسیر‌های جدید پروازی از این فرودگاه اشاره و گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا، پرواز‌های فرودگاه بین المللی لارستان در مسیر‌های دبی، کویت، قطر، شارجه و تهران از سوی ایرلاین‌های فلای دبی، ایران ایر، قشم ایر، کیش ایر و العربیه انجام می‌شد.

او به مشکلاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا در صنعت هوایی کشور ایجاد شد اشاره کرد و گفت: صنعت هوانوردی جهان نخستین و از مهمترین حوزه‌هایی بود که بیشترین زیان را از این ویروس بُرد و این امر باعث فروکش کردن و کاهش محسوس پرواز‌های داخلی و عبوری از آسمان ایران شد.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پرواز‌های خارجی به مقصد دوبی، کویت، قطر و شارجه و نزدیک به ۲۰ درصد از پرواز‌های داخلی، یکی از مهمترین فرودگاه‌های کشور است و با استفاده از سایت رادار RCAG، پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پرواز‌های منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.