رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات احداث بندهای سنگ و ملات در حوضه آبخیز تویه‌رودبار دامغان به اتمام رسید.

عباسی راد گفت: عملیات آبخیزداری احداث بند در حوضه تویه رودبار در راستای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آبخیزداری اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات اجرایی این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات آبخیزداری سفر ریاست جمهوری تامین هزینه شد.

به گفته ی عباسی راد عملیات اجرایی این طرح آبخیزداری از اردیبهشت ۱۴۰۱ با تخصیص اعتبارهای لازم آغاز شد و اکنون به اتمام رسید و آماده بهره برداری است.

عباسی راد می گوید: هدف از احداث این بندها مهار سیلاب، کنترل فرسایش و تغذیه سفره آب‌های زیر زمینی و کاهش مخاطرات سیل در منطقه است که در سال های گذشته خسارات سنگین مالی به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های روستایی وارد کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: با توجه به حجم مخازن ایجاد شده، این سازه ها قادرند در هر نوبت آبگیری، ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی، از بروز خسارات احتمالی سیلاب های فصلی در پایین دست جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.