نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی گفت: نخستین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ با رقابت ۴۴۹ داوطلب رشته هنر در دانشگاه پیام نور مهاباد آغاز شد.

معروف خلیلی گفت: امسال با افزایش ۱۰ درصدی ۵ هزار داوطلب در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت کرده و از مجموع این داوطلبان ۵۸ درصد زن و ۴۲ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۴ روز با هم رقابت می‌کنند.

معاون آموزش دانشگاه ارومیه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان‌غربی هم گفت: آزمون سراسری کنکور امروز با حضور پنج هزار و ۳۹۳ داوطلب رشته هنر در استان آغاز و تا روز شنبه ۱۱ تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

سجاد چهره‌قانی گفت: در آزمون امسال علاوه بر رشته هنر، سه هزار و ۹۴۱ نفر در رشته ریاضی، ۳۰ هزار و ۴۸۶ نفر در رشته تجربی، ۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر در رشته انسانی و هشت هزار و ۵۹۰ نفر در گروه زبان داوطلب هستند.

کنکور در رشته هنر روز چهارشنبه هشتم تیرماه، رشته ریاضی و انسانی در روز پنجشنبه ۹ تیرماه، رشته تجربی در روز جمعه ۱۰ تیرماه و نهایتا رشته زبان در روز شنبه ۱۱ تیرماه در ۱۶ شهرستان آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.