رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان :

اصفهان دارای رتبه اول یا دوم کشور از نظر ظرفیت‌های اقتصادی است

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت:اصفهان رتبه اول یا دوم کشور را از نظر ظرفیت های اقتصادی دارد و معرفی ظرفیت های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علیرضا سالاریان امروز در همایش پیش به‌سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:هدف اصلی حضور کارشناسان و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اصفهان معرفی ظرفیت‌های بیشمار این استان است.

حتی برگزاری جلسه کوتاهی در این استان و آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و فراوان اصفهان هم تا انتهای ماموریت در ذهن رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه خواهد ماند.

به گفته او دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به عنوان پُل ارتباطی بین رایزنان اقتصادی و فعالان اقتصادی محسوب می‌شود و در این زمینه هر گونه کمکی را به ۲ طرف ارائه خواهیم کرد.

سالاریان ابراز امیدواری کرد که فعالان اقتصادی استان اصفهان در آینده بتوانند بصورت مستقیم با کارشناسان اقتصادی سفارتخانه‌ها ارتباط برقرار کنند و به راحتی بتواننداز ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

۲ نوع کار اقتصادی در خارج از کشور انجام می‌دهیم که یکی از آن توسط رایزنان یا وابستگان بازرگانی که از طریق وزارت صمت اعزام می‌شوند که در سال‌های اخیر تعدادآنان در کشور‌های هدف بدلیل محدودیت‌ها کم شده و تعدادی دیگر هم شامل همکاران ما در وزارت امور خارجه می‌شود که رایزن اقتصادی محسوب می‌شوند که در وزارت امور خارجه هم همانند ارتش سلسله مراتبی وجود دارد و از وابسته تا رایزن یک ادامه پیدا می‌کند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان می‌گوید: کارشناسانی که امروز در این استان حضور دارند هر کدام ۲ تا سه ماموریت به خارج از کشور انجام داده اند که به رایزن تبدیل می‌شوند و پس از ۱۵ سال همه افرادی که در بخش‌های سیاسی فعالیت می‌کنند به مقام رایزنی سومی ارتقاء درجه پیدا می‌کنند و پس از آن رایزن ۲ و رایزن یک می‌شوند.

همایش پیش به سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد امروز با هدف هم اندیشی فعالان اقتصادی استان اصفهان با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان برگزار شد.

جمعی از رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه دیروز وارد اصفهان شدند و در سفری سه روزه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد دانش بنیان و واحد‌های صنعتی آشنا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.