معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امدادرسانی به ۵ هزار و ۱۸۴ آسیب‌دیده ناشی از ۸۸۹ حادثه طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

داریوش کریمی درخصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: طی سه ماهه نخست امسال به ۸۸۹ حادثه با پنج هزار و ۱۸۴ آسیب‌دیده امدادرسانی شد.

در این بازه زمانی ۴۲۶ حادثه جاده‌ای، ۲۲۷ خدمت حضوری، ۱۰۶ حادثه شهری، ۶۶ حادثه صنعتی و کارگاهی، ۴۰ حادثه کوهستان، سه حادثه ریزش آوار، یک حادثه ریلی، ۱۰ حادثه سیل و آبگرفتگی، دو حادثه طوفان، یک حادثه آتش‌سوزی جنگل و مراتع و یک حادثه دریایی_ساحلی، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان پوشش داده شده است.

او به افزایش ۴۵.۴۴ درصدی حوادث سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تعداد حوادث جاده‌ای ۴۰.۱۳ درصد، حوادث کوهستان ۲۵ درصد، خدمات حضوری ۱۶۷.۶۰ درصد و حوادث صنعتی و کارگاهی ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته و تعداد حوادث سیل و آبگرفتگی ۲۳ درصد، طوفان ۳۳.۳۳ درصد و حوادث شهری ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

کریمی با اشاره به تعداد نجات یافتگان مدت مذکور، گفت: در امدادرسانی به حوادث رخ داده، ۷۵۷ نفر نجات داده شدند که از این تعداد ۵۳۲ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۲۵ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

سه هزار و ۸۸۷ نیروی عملیاتی نجاتگر و امدادگر در قالب یک هزار و ۷۹ تیم عملیاتی با به‌کارگیری ۷۹۲ دستگاه خودروی امدادی آمبولانس در عملیات‌های یاد شده فعالیت داشته‌اند و در این مدت ۴۶ عملیات رهاسازی توسط نیرو‌های این جمعیت انجام شده است.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان طی مدت مذکور میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع ۰۸:۲۸ و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع‌رسانی به این جمعیت ۱۰:۴۸ و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای برابر با ۰۱:۱۷:۳۶ بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار