معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین همایش گلخانه داران استان به میزبانی شهرستان بروجن برگزار می‌شود.

حسین برزگر گفت: تمامی کسانی که به نوعی با گلخانه داری ارتباط دارند شامل افرادی که پروانه بهره برداری دارند، اقدام به دریافت مجوز پروانه تاسیس کرده با گلخانه در حال ساخت دارند، مشاوران طراحی گلخانه، ناظران، پیمانکاران، مجریان ساخت گلخانه ها، مهندسان و مسئولان فنی شاغل در گلخانه‌ها میهمانان این همایش هستند.

در نخستین همایش گلخانه داران استان چهارمحال و بختیاری که چهاردهم و پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱  برگزار خواهد شد اساتید مطرح کشور مسائل مربوط به سلامت و کنترل کیفی محصولات، نحوه ساخت و ایجاد سازه ها، تنوع کشت محصولات و ضرورت چند کشتی را بررسی و کنکاو می‌کنند تا اطلاعات و دانش گلخانه داران به اشتراک گذاشته شود.


بیشتر بخوانید


در روز اول همایش ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ مسائل تئوری مطرح خواهد شد و روز دوم ۱۵ تیرماه برنامه بازدید از گلخانه‌ها با هدف مساله یابی اجرا می‌شود.

برزگر می‌گوید: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری ۴۱ هکتار گلخانه در حال بهره برداری دارد و ۳۰ هکتار گلخانه در حال ساخت است ۳۰ هکتار گلخانه دیگر هم از بند تبصره ۱۸ معرفی شده است که تا یکی دو ماه آینده شروع به فعالیت خواهند کرد و تا پایان سال ۱۴۰۱ سطح گلخانه‌های استان به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

به گفته برزگر، تا سال ۱۴۰۴ قرار است دست کم ۵۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شود تا توسعه گلخانه‌ها که مد نظر وزارت جهاد کشاورزی و جزو اولویت‌های استان چهارمحال و بختیاری است و در سند آمایش استان هم بویژه در نیمه شرقی استان به آن پرداخته شده است محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار