داده‌ها نشان می‌دهد تولیدات کارخانه‌ای در ژاپن به خاطر کمبود تجهیزات و اختلال در زنجیره عرضه، بیشترین کاهش را در دو سال گذشته تجربه می‌کند.

تولیدات کارخانه‌ای ژاپن بیشترین کاهش ماهانه را در دو سال اخیر ثبت کرده است. این رکورد که در ماه مه ثبت شده به خاطر قرنطینه‌های سراسری در چین، کمبود نیمه‌هادی‌ها و سایر قطعات بوده است.

به گزارش رویترز، داده‌های رسمی نشان می‌دهد تولید کارخانه‌ها در ماه مه ۷.۲ درصد نسبت به ماه قبلی کاهش داشته است. تولید خودرو و ماشین‌آلات الکتریکی و چندمنظوره نیز افت شدیدی را تجربه کرده است. این کاهش که شدیدترین کاهش ماهانه از سال ۲۰۲۰ است، بسیار بیشتر از چیزی است که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند.

یک مقام دولتی می‌گوید احتمالا مهم‌ترین دلیل، قرنطینه‌های سراسری چین باشد که در ماه‌های اخیر به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور اعمال شده است. در پی قرنطینه‌ چین بنادر بسته شدن و حمل‌و‌نقل کالاهای اساسی مختل شد. 

داده‌های مربوط به کاهش تولیدات صنعتی در حالی منتشر می‌شود که شرکت تویوتا موتور، بزرگ‌ترین خودروسازی جهان از نظر فروش، روز گذشته اعلام کرد در ماه مه امسال نسبت به سال گذشته ۵.۳ درصد کاهش تولید داشته است.

کاهش تولیدات صنعتی به تولیدکنندگان ضربه زده و فشار بیشتری را بر اقتصاد ژاپن وارد کرده است. تحلیلگران می‌گویند این امر می‌تواند چالش‌هایی که سومین اقتصاد بزرگ جهان برای احیای خود با آن مواجه است را برجسته‌تر کند. این چالش‌ها همان اختلالات عرضه و افزایش مداوم قیمت انرژی است که به گفته اقتصاددانان می‌تواند تقاضای جهانی را تضعیف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار