هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد و گرد و خاک از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در استان اصفهان هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از وزش بادشدید، احتمال وقوع توفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا از روز یکشنبه تا روز سه شنبه هفته آینده در مناطق شمال شرق و شرق استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهن‌سال و نهال‌ها، سقوط اشیا از ارتفاع و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و کاهش دید افقی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس اجتناب کنند و نسبت به مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک توجه لازم را داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد، ایجاد تنش دمایی از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه خبر داد.

این وضعیت برای روز یکشنبه در مناطق شمال شرق و شمال استان و روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه شرقی استان فعال خواهد بود.

در این اطلاعیه به کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران توصیه شده است نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل تنش دمایی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، مدیریت بهینه در مصرف حامل‌های انرژی توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است همچنین وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی می‌گوید: غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی استان به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

دمای هوا دربیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه (فردا) هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز شنبه هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار