معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور گفت: گلزار شهدای کرمان به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و نگاه دولت و رئیس جمهور نیز به این مسئله جدی است.

در دیدار امروز سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان که در محل استانداری کرمان صورت گرفت، در خصوص ساماندهی و تامین زیرساخت‌های لازم در گلزار شهدای کرماند و  لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای این طرح بحث و گفت و گو صورت گرفت. 

محمدصادق هاشمی، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گفت: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به کرمان، مباحثی برای ساماندهی گلزار شهدای کرمان از جمله ساختمان های آن مطرح شد.

او می گوید: یکی از مسائل اساسی مطرح شده در مورد گلزار شهدای کرمان، ساختمان ها و زیرساخت‌ها است که به واسطه مزار شهید سلیمانی محل رجوع جمع بسیاری از افراد از دورترین نقاط کشور و حتی زائران بین المللی است و جهشی در زائران و مراجعان طی ۲ سال گذشته ایجاد شده است.

به گفته هاشمی گلزار شهدای کرمان به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و نگاه دولت و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نیز به این مسئله جدی است.

معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دومین مسئله در گلزار شهدای کرمان، اداره و مدیریت آن است؛ البته  اکنون نهایت تلاش را مجموعه‌ها برای اداره آن گذاشته اند و کار می‌کنند؛  اما باید به شکل منسجم باشد.

 محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت:  به برکت وجود مزار شهید قاسم سیلمانی در گلزار شهدای شهر کرمان، جمع زیادی از عاشقان، دلدادگان و محبان ایشان برای زیارت قبور شهدا  به این مکان می‌آیند. 

او می گوید: با وجود مزار حاج قاسم، شرایط گلزار شهدای کرمان متفاوت شده و بر همین اساس، کار متفاوت و اساسی باید در این مکان صورت گیرد.

استاندار کرمان درباره لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای ساماندهی و تامین زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان گفت: در خصوص مدیریت گلزار نیز پیشنهاداتی مطرح شده که باید به جمع‌بندی نهایی برسیم که بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

به گفته او گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سلیمانی در همه ایام روز و سال پذیرای جمعیت بسیاری از عاشقان است، ضمن اینکه در ایام راهپیمایی اربعین حسینی، زائران داخلی و خارجی به زیارت مرقد سردار دل‌ها می‌آیند.

تدوین طرح جامع گلزار شهدای شهر کرمان

 احمد گروئی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این جلسه  گفت: طرح جامع گلزار شهدای شهر کرمان تدوین شده است و گلزار شهدای کرمان با وجود مزار حاج قاسم سلیمانی، ارج و قرب دیگری پیدا کرده و متفاوت تر از سال‌های گذشته شده است.

او می گوید: برای ساماندهی این مجموعه که به مکان حضور اقشار و افراد متعدد تبدیل شده است به اعتبار ویژه نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار