نبود مدیریت واحد خالق مشکلات منطقه آزاد اروند

وزیر اقتصاد و دارایی نبود مدیریت واحد و امنیت سرمایه گذاری را از عوامل موثر در رشد نکردن منطقه آزاد اروند به لحاظ اقتصادی دانست.

سید احسان خاندوزی ، وزیر اقتصاد و دارایی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت : نبود مدیریت واحد مشکلات این منطقه را زیاد کرده  و مهمترین مانع توسعه اقتصادی آن امنیت پایین برای سرمایه گذاران و گردشگران در پایانه مسافری و تجاری است که باید فکری اساسی برای حل این معضل کرد.

او  در پاسخ به سوال مسولین و فعالان اقتصادی که پرسیده بودند چه زمان قرار است حاکمیت واحد در پایانه های تجاری و مسافری و منطقه اعمال شود گفت: این موارد باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به دغدغه های مطرح شده فعالان اقتصادی از جمله تامین اقلام اساسی از استان های دیگر گفت: اگر دولت وقت در خصوص محدوده منطقه تصمیم درستی گرفته بود الان مشکلات بهتر رفع می شد.

این مسئول از پیگیری برای رفع پرداخت ارزش افزوده مضاعف در مناطق آزاد خبر داد و گفت در صورت تصویب در هیات دولت به زودی اجرا خواهد شد.

او  از نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند درخواست کرد در صورت ایجاد درخواست تفویض اختیار برای هر یک از دستگاه های موجود در منطقه آزاد اروند درخواست خود را ارائه دهند تا این اختیار داده شود.

عابدی ، سرکنسولگر ایران در بصره هم که در این نشست حضور داشت حل مشکلات اقتصادی منطقه آزاد اروند را در گرو انتقال گمرک به مبادی ورودی آبادان و خرمشهر دانست و گفت : سرمایه گذاران عراقی خواستار تسهیل در امور قانونی هستند.

صادرات گاز LPG از پالایشگاه آبادان

قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان نیز خواستار لایروبی اروند رود شد و گفت: با لایروبی شدن این رودخانه امکان صادرات گاز LPG با شناورها از پالایشگاه آبادان فراهم می شود.

بنا به گفته های او فاز دوم پالایشگاه آبادان با سرمایه گذاری ۱.۱ میلیارد دلار در آستانه تکمیل است اما با مشکلات قانونی در زمینه سرمایه گذاری خارجی رو به روست که باید برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.