معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان نسبت به خودارزیابی و تکمیل فرم‌های خوداظهاری سامانه پایش کار اقدام کنند.

اله نظر شه بخش  گفت:   اجرای صحیح قانون کار همواره یکی از دغدغه‌های وزارت متبوع بوده و لذا به استناد مفاد این قانون، نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات مربوط به آن از جمله وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.

او گفت: بر این اساس در راستای ارائه خدمات شایسته به جامعه کار و تولید و برای آنکه اطلاعات کامل تری در خصوص طبقه بندی مشاغل، ایجاد و ساماندهی تشکلات کارگری، تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت از نیروی کار در واحد‌های تولیدی در اختیار وزارت متبوع قرار گیرد، سامانه ملی «پایش کار» اسفند سال گذشته به آدرس https://payeshkar.mcls.gov.ir/رونمایی شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای بهره وری کار و پایداری مشاغل از اهداف راه اندازی این سامانه است و کارفرمایان بدون نیاز به رمز عبور و نام کاربری، صرفاً با «کد کارگاهی» می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهند.

به گفته شه بخش: در فاز اول سامانه، کارفرمایان می‌توانند به صورت خود ارزیابی اطلاعات واحد تولیدی، تعداد کارگران و شیفت‌های تولید، وضعیت قرارداد‌ها و طبقه بندی مشاغل را ارائه دهند.
او گفت: با ثبت اطلاعات مندرج در فرم‌های خوداظهاری، کارفرمایان می‌توانند در مراجع قانونی کار بدون صرف هزینه و وقت اضافه و با استفاده از قابلیت تصویربرداری از سامانه اطلاعات مندرج در آن را به عنوان مستندات قانونی در مراجع مورد استفاده قرار بدهند.

اوتاکید کرد: این اداره کل در چارچوب وظایف و رسالت ذاتی و قانونی خود همواره بر حمایت از جامعه کار و تولید سیستان و بلوچستان اعم از کارگران و کارفرمایان شریف و پرتلاش اهتمام ویژه‌ای دارد و برای بهبود و ارتقای آن‌ها تلاش می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.