روز‌های افول آمریکا در پیش است

امام جمعه کوهبنان گفت: هر جا فتنه‌ای به پا می‌شود یا خونی به ناحق ریخته می‌شود، آمریکا حضور دارد اما روز‌های افول آمریکا در پیش است.

حجت الاسلام مرتضی جعفری درخطبه های نمازجمعه کوهبنان گفت: تکیه بر صبر، ملازمت با فقر، پرهیز از شهوات، مخالفت با هوای نفس و حضور در محضر الهی را انسان همواره باید مورد توجه قرار دهد.

او می‌گوید :در ایام خجسته ذی الحجه قرار داریم سالروز آغاز زندگی مشترک مولای متقیان و حضرت زهرا (س) را در این ایام داریم در حالی که بی بی دو عالم خواستگاران فراوان از اقشار مختلف داشت.

امام جمعه کوهبنان گفت: مهریه زمینی حضرت زهرا (س) زره مولای متقیان بود، اما مهریه آسمانی حضرت یک پنجم از زمین، یک سوم از بهشت و چهار نهر بزرگ بود.

به گفته امام جمعه کوهبنان ساده زیستی، هم کف بودن، هم شان بودن، قناعت در زندگی، دوری از اشرافی گری، مهریه پائین، بنا کردن زندگی بر اساس عشق واقعی، داشتن حیا و عفت، رضایت خداوند  از درس‌هایی است که از زندگی این بزرگواران باید بگیریم.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: ازدواج‌های آسان با مهریه پائین بدور از تشریفات و هزینه‌های سنگین را خانواده‌ها مد نظر داشته باشند.

به گفته خطیب جمعه کوهبنان روز‌های عرفه، عید قربان و عید غدیر از روز‌های مبارک ماه ذی الحجه است روزه داری، خواندن نماز حضرت زهرا (س)، خواندن نماز دهه اول ذی الحجه، خواندن سوره فجر و قربانی کردن در دهه اول ذی الحجه سفارش شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: اطعام در روز عید غدیر سفارش فراوان شده است جا دارد مومنین در امر خداپسندانه مشارکت کنند و بخشی از گوشت قربانی را به این امر اختصاص دهند.

حجت الاسلام جعفری می‌گوید ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی بدست منافقین کوردل است که از پیشگامان انقلاب بود تواضع، خدمت به مردم، همدلی و همراهی با مردم،تیزبینی سیاسی، همراهی با حضرت امام (ره)  از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

امام جمعه کوهبنان گفت: ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافری در سال ۶۷ و شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از مسافران بیگناه بود آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند کودک کش است هر جا فتنه‌ای به پا می‌شود، خونی ریخته می‌شود، انسانی کشته می‌شود و دلی شکسته می‌شود آمریکا حضور دارد البته روز‌های افول آمریکادر پیش است.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: روز مالیات را در پیش داریم که مالیات باید به حق از مردم گفته شود و هم به عدل و به حق هزینه شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، حضرت زهرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار