ارسال تسلیحات جدید آمریکایی به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا از ارسال یک محموله جدید نظامی به اوکراین خبر داد.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز جمعه از کمک جدید نظامی به اوکراین به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار شامل موشک، خمپاره و ابزار دفاع ضد هوایی برای مقابله با ارتش روسیه در جنوب و شرق این کشور در حال جنگ خبر داد.

این چهاردهمین مجموعه تجهیزات نظامی، دو سامانه ضدهوایی، چهار رادار ضد باتری، موشک‌های جدید برای موشک‌انداز‌های چندگانه "هایمارس" آمریکایی که اخیراً به میدان نبرد رسیده و تا ۱۵۰ هزار خمپاره ۱۵۵ میلی‌متری را شامل می‌شود.

سامانه‌های پدافند هوایی (NASAMS) می‌توانند موشک‌های زمین به هوای کوتاه برد و میان برد شلیک کنند. آن‌ها ساخت شرکت آمریکایی ریتون و گروه نروژی کنگسبرگ Kongsberg هستند.

این سامانه‌ها که از راه دور عمل می‌کنند امکان مقابله با نیرو‌های هوایی روسیه از جمله پهپاد‌ها را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند برای مقابله با موشک‌های کروز مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تاد بریسیل Todd Breasseale سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا به همکاری با متحدان و شرکایش به منظور تأمین تجهیزات لازم برای اوکراین در میدان نبردی که شرایطش متغییر است، ادامه می‌دهد.»

پنتاگون همچنین با صدور بیانیه ای درباره شرایط میدانی جنگ اوکراین اعلام کرد روسیه پیشرفت‌های پایدار و ثابتی در شرق اوکراین نداشته و شکست‌های زیادی متحمل شده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود: تجهیز اوکراین به دو سامانه پدافند هوایی «NASAMS»، زمینه و بستر لازم را برای انتقال این کشور از سلاح‌های شوروی (سابق) به سامانه‌های ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) هموار می‌کند. عقب نشینی روسیه از جزیره مار، دفاع از شهر بندری اودسا را تسهیل و خطوط کشتیرانی را باز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
خوبه
آخرین اخبار