استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در سطح کلان به مناطق دارای محرومیت توجه ویژه‌ای شود.

با استقبال استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان، سفر یک روزه نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه به استان آغاز شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر از برخی طرح های عمرانی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید می‌کند.


بیشتر بخوانید


بازدید از شهر مرزی درح، باند دوم درح - ماهیرود، برخی از محور‌های روستایی بخش مود و سد تغذیه‌ای بندان از جمله برنامه‌های نیکزاد در این سفر است.

مصوبات سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز عصر شنبه طی نشستی در فرمانداری نهبندان، جمع بندی می‌شود.

لزوم نگاه ویژه در سطح کلان به مناطق محروم

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان گفت: توسعه یافتگی و خروج استان‌های کمتر برخوردار از محرومیت، نگاه ویژه‌ای را در سطح کلان می‌طلبد.

او گفت: تصویب قوانینی که بتواند استفاده از فرصت‌ها را تقویت کرده و به رفع موانع بینجامد، نقش به سزایی در توسعه مناطق محروم دارد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد خراسان جنوبی شد

قناعت در این دیدار به تشریح شرایط استان پرداخت و از طرح های شاخصی گفت که در سطح خراسان جنوبی در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و مرز استان، از اقداماتی گفت که در زمینه بهره برداری مطلوب و ایجاد ارزش افزوده از این فرصت‌ها در دستور کار حوزه‌های مختلف است.

صدور دستورات لازم برای احداث راه در سربیشه

با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، وضعیت راه‌های دسترسی روستا‌های شمال بخش مود به سربیشه بررسی شد.

نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، از مسیر جاده خاکی روستا‌های شمال بخش مورد شهرستان سربیشه بازدید کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد خراسان جنوبی شد

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با بیان اینکه شمال بخش مود روستا‌های زیادی دارد که راه دسترسی مناسب به مرکز شهرستان سربیشه ندارند، گفت: این موضوع باعث ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی بین مردم شده که باید مرتفع شود.

او گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بررسی کند تا هر مسیری که می‌تواند دسترسی تعداد بیشتری از مردم و روستا‌ها را به سربیشه ایجاد کند و رضایتمندی بیشتری به همراه داشته باشد، همان مسیر برای احداث تعریف و برنامه ریزی شود.

در این بازدید نیکزاد دستورات لازم را برای تأمین قیر رایگان و بخشی از اعتبارات احداث این جاده را صادر کرد.

کمک نائب رئیس مجلس برای تکمیل مرحله سوم آبرسانی به خواجه منجیکو

همچنین نیکزاد در بازدید از طرح های آبرسانی به محلات عشایری نهبندان، قول مساعد برای اختصاص و تأمین اعتبار برای تکمیل مرحله سوم طرح آبرسانی خواجه منجیکو به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان را داد.

او همچنین بر پیگیری خود در جهت مصوبات سفر قبلی ریاست جمهوری به محلات عشایری و تأمین دو دستگاه گریدر تآکید کرد.

نیکزاد همچنین قول مساعد داد تا پیگیر ۲۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که از طریق ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور مصوب شده بود باشد.

تخصیص ۱۵۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر سربیشه

نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از مسکن مهر شهر سربیشه بازدید و در خصوص اختصاص ۱۵۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر سربیشه دستورات لازم را صادر کرد.

در این بازدید، درخواست شورای شهر و شهرداری سربیشه مبنی بر اختصاص اعتبار برای زیرسازی بافت جدید الحاقی به شهر سربیشه در طرح جدید مسکن مطرح شد و مقرر شد بعد از برآورد هزینه‌های اولیه، اعتباراتی به این موضوع اختصاص یابد.

 

۳۵۰ تن قیر رایگان به بخش درح رسید

در بازدید نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از درح، ۳۵۰ تن قیر رایگان به بخش درح اختصاص یافت.

نیکزاد با حضور در مناطق مرزی شهر سربیشه و بازدید از شهر درح دستورات لازم را برای اختصاص ۳۵۰ تن قیر و یک دستگاه حمل زباله به شهر مرزی درح صادر کرد.

وی درخصوص درخواست اهالی منطقه مبنی بر رفع مشکلات آب شرب درح، دستورات لازم مبنی بر اختصاص اعتبارات لازم تأمین آب شرب این منطقه را صادر کرد و گفت: بنده این موضوع را حل می‌کنم و اعتبار را از تهران می‌گیرم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تأمین اعتبار برای بند خاکی درح نیز گفت: سه میلیارد تومان برای بند خاکی درح به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اختصاص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.