مسعود درستی گفت: با اتمام عملیات اجرایی پروژه ساخت پایانه زیرزمینی اکباتان، این زیرساخت عمرانی ظرف روزهای آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
او گفت: خط ۴ مترو پیش از این صرفاً از خدمات فاز نخست پایانه شهید کلاهدوز بهرهمند بود اما با افتتاح پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور به حساب میآید، روند سرویس دهی به قطارهای این خط و همچنین مسافرگیری واگنها شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت.
به گفته درستی به لحاظ ملاحظات منظر شهری و مداخلات بافت محلی منطقه، احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی صورت گرفت تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای ساکنان این محدوده از شهر ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: این پایانه با کاربریهای اداری و خدمات فنی- مهندسی، ظرفیت پذیرش ۲۱ رام را دارا بوده و ۹ خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دورهای و سرویس قطارهاست.