معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: آموزش سم‌پاشی کشاورزی با پهپاد برای فرزندان مددجوی موردحمایت ۱۳ استان باهدف آموزش و اشتغال‌زایی در البرز برگزار شد.

آقای رضایی گفت: با توجه به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان و پذیرش فناوری پهپاد در کشاورزی، همچنین ظرفیت بالای اشتغال‌زایی در این بخش، کارگاه‌های آموزشی برای اشتغال در طرح نوین پهپاد برگزارشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: هر گروه سه نفره شرکت‌کننده در این دوره آموزشی از تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید پهپاد و شروع به کار استفاده می‌کنند.

او می گوید: از بین ۱۳۰ نفر داوطلب شرکت‌کننده، پس از استعداد سنجی و مصاحبه‌های مربوط ۶۵ نفر حائز شرایط شرکت در دوره شدند که بر اساس تعهد راهبر شغلی پس از اتمام موفق دوره آموزشی اشتغال این افراد فراهم می‌باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: قبلاً سم‌پاشی به روش استفاده از تراکتور و یا دستی انجام می‌شد، اما امروز با این روش نوین بخشی از مشکلات کشاورزان حل می‌شود و این طرح علاوه بر کمک به خودکفایی فرزندان مددجو سعی در نقش‌آفرینی در بهبود فرآیند زنجیره ارزش کشاورزی کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.