مخلص‌الائمه گفت: ۱۰۶ روستای استان مرکزی در تابستان با تنش آبی روبه‌رو هستند .

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید از روستا‌های شهرستان فراهان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در استان مرکزی ۱۰۶ روستا در تابستان با تنش آبی مواجه هستند؛ این تعداد سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ روستا بود که امسال کاهش یافته است.

امسال ذخیره مفید سد‌های استان کم بود و بارندگی نامطلوبی وجود داشت، اما با اصلاح شبکه، اصلاح تجهیزات و مسیر‌های در مجموعه آب و فاضلاب استان و آب منطقه‌ای استان توانستیم یک سوم تعداد روستا‌های دارای تنش آبی را دهیم.

شهر‌هایی در منطقه ساوه و زرندیه وجود دارد که با تنش آبی مواجه هستند که برنامه مفصلی برای این شهر‌ها اجرا می‌شود و امیدواریم که هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

تعداد قابل توجهی از روستا‌های استان از جمله این منطقه نیازمند اجرای طرح هادی روستای است که در این زمینه بودجه در نظر گرفته شده و تعدادی از آن‌ها در شرف نهایی شدن است و در صورت نهایی شدن ابلاغ می‌شود تا طرح‌های توسعه روستایی سرعت بیشتری گیرد.

سال گذشته و امسال در زمینه آب شرب روستا‌ها اقداماتی ذیل بحث محرومیت‌زدایی در سطح استان اجرا شد، برخی طرح‌ها باید در سال جدید ادامه داشته باشد، اصلاح شبکه‌های توزیع آب شرب باید نهایی شود و امسال برخی از شبکه‌های توزیع آب شرب روستا‌ها اصلاح می‌شود.

تامین آب شرب اولویت نخست مجموعه وزرات نیرو در کل کشور است و نباید در زمینه آب شرب هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد بلکه باید آب شرب به اندازه نیاز استان تامین شود.

در جریان بازدید از منطقه فراهان برخی از مشکلات این محدوده از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت، اهالی منطقه، برخی معتمدان، اعضای شورا‌های روستا، بخشداران و دهیاران نظرات و مشکلات روستا را بیان کردند که در شرایط فعلی یکی از مشکلات مهم مناطق کشاورزی بحث آب کشاورزی و در برخی روستا‌ها آب شرب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.