معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرودگاههای استان اصفهان گفت : امروز دیگر تهدیدهای سخت برای دشمن امکان پذیر نیست و دست به تهدیدهای نرم و نرم افزاری زده و به همین دلیل باید زیرساختهای امنیتی و سایبری فرودگاهها را توسعه دهیم.
به گفته او توسعه امنیت سایبری مهمترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه بویژه اعضای کمیته امنیتی پیگیریهای لازم در این زمینه انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران می گوید: بسیاری از سامانههای فرودگاه اصفهان بهسازی و بازسازی شده، اما بخشهایی هم نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که در دستور کار قرار دارد و به مرور و همزمان با توسعه فیزیکی بخشهای مختلف، زیرساختهای تاسیساتی فرودگاه هم توسعه پیدا خواهد کرد.
به گفته سیدی اقدامات و خدمات جهادی خوبی در فرودگاه اصفهان در سختترین شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و دهها و صدها مشکل دیگر محقق شده است و فضای مناسب و وضعیت استانداردی برای خدمات رسانی به مسافران فراهم شده است.
او گفت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بعنوان فرودگاه مشترک با نیروی هوایی از فرودگاههای مهم کشور است که فرودگاه پشتیبان فرودگاه حضرت امام (ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز است.فرودگاه بین المللی شهید بهشتی پروازهای دایورتی را در زمان بحران، پذیرش میکند و یکی از بزرگترین فرودگاههای کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیشترین منبع درآمد فرودگاهها در گذشته از پروازهای عبوری بود که این پروازها در دو سه سال گذشته به نصف رسید و بطور تقریبی کرونا، درآمد فرودگاهها را به نزدیک صفر رساند، اما توسعه این فرودگاه در این شرایط هم متوقف و تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.
سیدی می گوید: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در زمان حاضر با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال است و نیازهای فعلی منطقه را پاسخگوست و در صورت افزایش ۲ برابری ظرفیت مسافر و پرواز هم جوابگو خواهد بود.برنامههای توسعه این فرودگاه برای سه تا چهار سال آینده است و در صورتی که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند باید به فکر توسعه ترمینالها و سامانههای این فرودگاه باشیم.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: پاکدستی، شفافیت و سلامت نفس شاخص ما در انتخاب مدیران است.
او گفت: فرودگاههایی که بیشترین ترافیک را دارند و با پایگاههای نظامی همجوار و همکار هستند، بعنوان مهمترین فرودگاههای کشور محسوب میشوند و فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان هم از خصوصیات برخوردار است.
به گفته سیدی هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساختهای این فرودگاه هزینه شده و دستگاهها و تجهیزات این فرودگاه، برای زیبایی نیست بلکه برای رفاه مسافران فراهم شده که آرامش و آسایش مسافران هم به رفتار ما کارکنان وابسته است. انتظار ما از همه همکاران و سایر ارگانهای خدمات رسان در فرودگاه این است که احترام و تکریم مسافران را بعنوان اصل اساسی کارهای خود قرار دهند تا مسافران بهره کافی از این همه هزینه و امکانات ببرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: مهمترین خواسته و انتظار اصلی ما از کارکنان در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان این است که با رفتار خود موجب ناراحتی و کدورت و بدبینی به نظام و مسوولان نشوند.
در این مراسم از حسن امجدی قدردانی و ابوذر ضیایی به عنوان مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان معرفی شد.