در آستانه عید قربان صورت می گیرد؛

تشدید نظارت دامپزشکی بر دام های قربانی

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر سلامت دام‌های قربانی در روز عید قربان از سوی تیم های دامپزشکی اجرایی می شود.

مهدی بمان دشتی گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و انجام سنت حسنه قربانی در روز عید، نظارت بهداشتی بر کشتار دام در شهرستان فهرج  از سوی بازرسان بهداشتی با ساماندهی ۲ تیم ثابت و سیار انجام می‌شود.

او می گوید: همشهریان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های قربانی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم بودن هوا، دام قربانی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی فهرج تمام دام‌ها باید قبل از ذبح، معاینه و تایید دامپزشکی داشته باشند.

او گفت: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته اند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارند.

بماندشتی می گوید: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل، خودداری شده و دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه‌ها ارجاع داده شوند. 

 او گفت: توصیه می‌شود، لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود و مردم برای قطعه کردن گوشت، حتما از دستکش استفاده کنند.

 رئیس شبکه دامپزشکی فهرج می گوید: شبکه دامپزشکی فهرج در روز عید قربان با ۲ تیم ثابت و سیار و شماره تماس ۴۴۲۸۱۰۰۸ آماده ارائه خدمات به همشهریان است .

به گفته بماندشتی، بازرسان با عوامل کشتار دام در معابر و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی ها) در روز عید بر خورد قانونی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار