بلومبرگ بر اساس دو نظرسنجی نوشت دو سوم آمریکایی‌های با درآمد سالانه ۲۵۰ هزار دلار برای تامین هزینه‌های زندگیشان مشکل دارند

بیش از یک سوم آمریکایی‌هایی که دست کم ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، می‌گویند که حقوقشان قبل از پایان ماه به اتمام می‌رسد و این نشان می‌دهد که چگونه تورم بر تمام طیف‌های درآمدی آمریکا تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، بر اساس نظرسنجی که از سوی نشریه صنعتی پی منت و لندینگ کلاپ کورپ انجام شد، حدود ۳۶ درصد از خانوار‌هایی که تقریباً چهار برابر متوسط حقوق دریافت می‌کنند، تقریباً تمام درآمد خود را به هزینه‌های خانوار اختصاص می‌دهند.

این امر به ویژه در میان افرادی که در اواسط ۲۰ سالگی تا اوایل ۴۰ سالگی خود هستند، صادق است، بیش از نیمی از پردرآمدترین افراد هم گفتند که در پایان ماه پول چندانی برایشان باقی نمی‌ماند.

بر اساس داده‌های اداره سرشماری آمریکا، گروه درآمدی بیش از ۲۵۰ هزار دلار تقریباً نشان دهنده پنج درصد از درآمد‌های این کشور است.

لندینگ کلاپ بین افرادی که می‌توانند به راحتی قبض‌های خود را پرداخت کنند و کسانی که این امکان را ندارند، تمایز قائل شده است. بر اساس این نظرسنجی، تنها بخشی از افراد پردرآمد، تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر اعلام کردند که برای پرداخت هزینه‌های خانوار تا پایان ماه آوریل مشکل داشته اند.

هزینه‌های مسکن که معمولاً بخش‌های زیادی از بودجه افراد ثروتمندتر را به خود اختصاص می‌دهد، در طول همه‌گیری افزایش یافته است. بر اساس داده‌های زیلو گروپ، به عنوان مثال در اورنج کانتی، کالیفرنیا در فوریه ۲۰۲۰ هزینه یک خانه ۱.۲ میلیون دلار بوده، اما این رقم در ماه آوریل به ۱.۷ میلیون دلار افزایش یافته است. رهن خانه با فرض پیش پرداخت ۲۰ درصد، حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال هزینه دارد؛ که این رقم ۴۰ درصد درآمد سالانه ۲۵۰ هزار دلاری قبل از مالیات است.

افراد با درآمد بالا، حتی آن‌هایی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند، به نسبت بقیه مردم که با افزایش قیمت همه چیز از غذا گرفته تا گاز و برق مواجهند، وضعیت خیلی بهتری دارند. لندینگ کلاپ در گزارش خود اعلام کرد که در میان تمام مصرف کنندگان مورد بررسی، ۶۱.۳ درصد گزارش دادند که در آوریل پیش از پایان ماه دیگر پولی نداشته اند، که این رقم ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

این احتمال که خانوار‌های با درآمد بالاتر هزینه‌های زندگی خود را با کارت‌های اعتباری تامین کنند، بیشتر از آن است که بخواهند کل موجودی خود را صرف هزینه‌ها کنند. استقراض مصرف کنندگان آمریکایی در ماه مارس با افزایش مانده کارت‌های اعتباری و افزایش اعتبار غیر گردشی، بیشترین افزایش را در تاریخ مارس داشته است که نشان از تأثیر مخارج ثابت و افزایش قیمت‌ها دارد.

اما نظرسنجی جداگانه‌ای که هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا منتشر کرد، نشان از بهبود کلی رفاه مالی خانوار‌ها از زمان همه‌گیری کرونا دارد که به مدد کمک‌های اقتصادی و افزایش قیمت دارایی‌هایی، چون خانه و سهام بوده است و بر این اساس حدود ۷۸ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که از نظر مالی وضعیت خوب یا زندگی راحتی دارند که بالاترین رقم از آغاز نظر سنجی سالانه بانک مرکزی آمریکا از سال ۲۰۱۳ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۱
اینا با تورم 8 درصدین صداشون دراومده و پس از کانون کرونا تبدیل شدن به کانون کارتن خواب های جهان !
اگر مثل ایران تحریم می شدند و تورم ما رو داشتند از خیلی وقت پیش باید بهشون میگفتن "ایالات متحده کارتن خواب"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۱
بترکن اینا
سالی دویست و پنجاه هزار دلار کمشونه ؟؟؟
آخرین اخبار