سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران با حضور وزیر کشور افتتاح شد

 سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران، صبح امروز با حضور وزیر کشور در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

 سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، از امروز یکشنبه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا چهاردهم تیر ماه جاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپاست.

احمد وحیدی وزیر کشور، ضمن افتتاح این نمایشگاه، از غرفه‌ها و طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۲۳۰ سازمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها مشارکت دارند و قرار است از ۳۶ طرح نوین فناورانه شهری رونمایی شود.

همچنین هیأت‌هایی از کشور‌های ترکیه، فلسطین، پاکستان، نیجریه، نیکاراگوئه، رومانی، استرالیا و کانادا در این نمایشگاه حضور دارند.

وحیدی در حاشیه این مراسم پاسخ یه سوالی درباره اینکه دولت چه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت، گفت: این نمایشگاه باپیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که زیرمجموعه وزارت کشور است برگزار شد، ما به دنبال توسعه این شرکت‌ها هستیم تا خود را تقویت کنند و در صحنه عمل از ظرفیت این شرکت‌ها بیشتر استفاده شود.

احمد وحیدی ادامه داد: به همه استانداران ابلاغ کردیم که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حداکثر استفاده را داشته باشند و بین آن‌ها مسابقاتی را برگزار کنند و به کسانی‌که که در این عرصه پیشرو هستند جوایزی اهدا شود تا بتوان تحرکات مطلوبی در عرصه هوشمند سازی را شاهد باشیم.

وزیر کشور گفت: شهر هوشمند ابعاد متعدد و متنوعی دارد که می‌توانند در عرصه خودرو هوشمند هم فعال باشد و شرکت‌هایی که می‌توانند در عرصه خودرو سرمایه گذرای جدیدی کنند، ما هم بتوانیم از این‌ها به عنوان واحد مهم استفاده کنیم. البته این مسیر نیاز به برنامه ریزی برای توسعه دارد یابد که می‌توانند زمینه ساز ورود این شرکت‌ها در موضوع خودرو هوشمند شود.

وزیر کشور همچنین درحاشیه این مراسم درباره عملیات امدادرسانی به مردم زلزله‌زده هرمزگان گفت: بلافاصله آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و بازسازی‌ها بزودی شروع می‌شود.

وحیدی درباره زلزله اخیر در استان هرمزگان گفت که این زلزله بسیار شدید بود و در بندر خمیر رخ داد؛ خوشبختانه تلفات این زلزله کم بود، از جانباختن پنج نفر از عزیزان متاسف هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم. الحمدالله تمامی عوامل در صحنه حاضر بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت و بلافاصله آواربرداری هم آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و بازسازی‌ها بزودی شروع می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
ببخشید شما حمایت نمی کنید، من چند تا از این نمایشگاه ها شرکت کردم ، آخر سر رفقای خودشونو با طرح های ضعیف تر حمایت می کنند و به ما هم میگن بروید خونه البته بعد از اینکه عکس گرفتند.
آخرین اخبار