تدابیر ویژه برای تأمین امنیت ایام عید قربان در قندهار انجام می‌شود

سخنگوی قومندانی امنیه قندهار گفت: تلاش بر این است که عید قربان توسط مردم قندهار در فضای امن برگزار شود

سخنگوی قوماندانی امنیه قندهار از اخذ تدابیر ویژه‌ جهت تأمین امنیت ایام عید سعید قربان در این ولایت خبر داده و می‌گوید که تلاش‌نهاد های امنیتی قندهار بر این است که عید قربان امسال بدون حادثه امنیتی سپری شود.

محمد آصف حکیمی، سخنگوی قومندانی امنیه قندهار می‌گوید که این قوماندانی طی نشستی از آمر امنیت و مسئولین ولسوالی ها و حوزه‌های امنیتی خواسته است تا با آمدن عید قربان، وضعیت امنیتی قندهار را بیش از پیش بهبود ببخشند.

به گفته حکیمی در این نشست نماینده استخبارات، آمر کشف، آمر جنایی، رئیس امنیت داخلی و دیگر مقامات خندق های مختلف قندهار حضور داشتند.

حکیمی گفت که بنابه دستور قوماندان امنیه، آمر امنیت شخصاً از تمام مکان های امنیتی در شهر قندهار بازدید کرده و تمام حوزه های امنیتی را بازرسی خواهد کرد تا از هر گونه حوادث امنیتی در شهر جلوگیری شود.

حکیمی گفت: تلاش بر این است که عید قربان توسط مردم قندهار در فضای امن برگزار شود لذا مسئولين تمام حوزه های امنیتی، وضعیت مناطق مربوطه خود را با قومندانی امنیه در میان گذاشته و مکان هایی را در ایام عید و تعطیلات برای تفریح استفاده می‌شود شناسایی کرده اند.

از این رو قومندانی امنیه طرح های امنیتی ویژه ای برای این پارک ها و سایر اماکن عمومی در نظر گرفته و نیروهای امنیتی در آن مناطق مستقر شده اند.

حاجی محمد داود، یکی از باشندگان این ولایت ولایت می‌گوید که مأمورین امنیتی باید با افرادی که در ایام عید با تفنگ های بادی و ساچمه‌ای امنیت روانی مردم را بهم میزنند برخورد قانونی انجام دهند.

پیش از این وزارت امورخارجه گفت که نزدیک به ۲۰ هزار یونیفورم برای نیروهای امنیتی آماده شده و قرار است روند توزیع آن بزودی در کابل و قندهار آغاز شود.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نیروهای امنیتی که در سطح شهرها مصروف تأمین امنیت هستند یونیفورم مشخص ندارند و این وضعیت در بسیاری موارد سبب شده تا برخی افراد از نام نیروهای امنیتی طالبان سوء استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.