۵۴ واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در هفته اخیر در استان، شناسایی و تعطیل شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این واحد‌های صنفی شامل ۶ رستوران، ۱۶ نانوایی، سه استخر شنا و دیگر واحد‌های خدماتی است که به علت بی توجهی به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی  پلمب شدند.

لیدا رفعتی گفت: متصدیان ۸۱۲ واحد صنفی هم به علت کم توجهی به اخطار‌ و توصیه‌های نهاد‌های مسئول به دستگاه قضایی معرفی شدند که بیشترین میزان آن مربوط به نانوایی‌ها با ۱۴۷ مورد و پس از آن کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۱۰۳ مورد است.

او گفت: سه هزار و ۶۸۳ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته اخیرانجام شده است که در ۲ هزار و ۴۵۲ واحد معادل ۶۷ درصد واحد‌های صنفی، شاهد اجرای موازین قانونی مرتبط با بهداشت فردی بودیم.
بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط فرودگاه، دانشگاه، تالار های سینما و تئاتر و ورزشگاه با ۱۰۰ درصد و پس از آن صنایع با ۹۴ درصد است.

 متصدیان ۸۹ درصد واحد‌های صنفی و خدماتی استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  نیمی از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار در پایانه‌های مسافربری ۲۰ درصد، مراکز تفریحی ۴۱ درصد، مراکز ورزشی ۴۳ درصد و تالار‌های پذیرایی ۵۸ درصد است.

رفعتی میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان را ۴۵ درصد بیان کرد و افزود:  ۸۵ درصد معادل سه هزار و ۱۴۵ واحد از مجموع مراکز بازرسی شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه شهرستان‌های استان همدان در وضع آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.