رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی است که فاقد صدور سند هستند، خواستار تشویق کشاورزان به مستندسازی اسناد شد.

دکتر حسن بابایی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان به عنوان یکی از مدیران شاخص در دستگاه قضاء، گفت: آمار کاهش وضعیت پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر کیفری نشان از وضعیت مطلوب در دادگستری فارس است.

او ضمن ارائه گزارشی، وسعت کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار اعلام کرد که از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی هستند و افزود: سال گذشته با کمک همکاری روسای دادگستری توانستیم ۱۳۱ میلیون هکتار سند تک برگی را صادر کنیم در واقع ۹۶ درصد عرصه‌های ملی دارای سندملکی هستند که ۴ درصد دیگر مربوط به کمیسیون‌های رفع تکلیف می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به وجود ۱۸ میلیون اراضی کشاورزی در سطح کشور اشاره و گفت: صدور اراضی کشور که موجب اختلاف بین وارث شده، هدفگذاری ما در سال جاری است.

بابایی به دیدار با مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه امسال اشاره و گفت: حضرت آقا ۷ راهبرد را ارائه دادند که در پنجمین راهبرد به مبحث حقوق عامه پرداخته شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که وضعیت اراضی و حدنگاری مشخص و تعیین تکلیف شود.

او گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی است که فاقد صدور سند هستند.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد عرصه‌های ملی استان فارس دارای سند هستند، گفت: متاسفانه نه در استان بلکه در کل کشور اقدامات شاهد اقدام شاخصی نبودیم و امیدواریم با حمایت ائمه جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند، چرا که قابلیت و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار